אוכל

עד כמה הבריאות יכולה להיות טעימה? מרק ירקות הוא התשובה

כמה קל לתקתק מרק משביע, טעים ומלא בריאות. זה ממש לא מסובך להכין מרק ירקות, הגוף שלכם – וגם הלשון – יודו לכם. אז מה ישמור עליכם חזקים ובריאים? כל זאת בכתבה הבאה
אין כמו מרק ירקות עשיר, טעים, מנחם – ומלא בריאות

מרק ירקות הוא מאכל חורפי מנחם, טעים ופשוט מושלם, הוא מחמם את הבטן, שומר על יתרונותיהם של הירקות ומייצר תחושה מלאות ושובע, הוא מחזיר לגופנו נוזלים ועם מעט קלוריות (בהנחה שכל מה ששמתם בו הם ירקות על שלל סוגיהם) אז איך תהפכו את המרק שלכם לבריא וטעים במיוחד?

הכל יתקבל באהבה – רק לא מונוסודיום גלוטמט

אין שום סיבה להוסיף למרק הטרי והטעים אותו עמלתם להכין, חומרים משמרים שמקורם באבקות מוכנות ובפרט מומלץ להימנע לחלוטין מונוסודיום גלוטמט, העשיר בנתרן ומשמש כמשפר טעם. מחקרים גילו כי מונוסודיום גלוטומט עלול לייצר שלל תופעות לוואי לא נעימות, בינהן כאבי ראש, מיגרנות, בחילות, נפיחות, נדודי שינה, שלשול ופצעים בפה, ואף לגרום להשמנה. על מנת לשפר את טעמו של המרק ולחזקו ניתן להחליף את אבקת המרק בציר ירקות או עוף שהכנתם בעצמכם, דבר שיתרום לא רק לטעם אלא יוסיף לערכיו התזונתיים של המרק.

הימנעו מבישול ממושך – אין בו צורך

למרות הדעה הרווחת שזמן בישול ממושך רק מיטיב עם המרק שלכם, מומלץ דווקא להימנע מבישול ארוך מידי של מרק וזאת על מנת לשמור על יתרונויתו הבריאותיים ועל תכולת הוויטמינים, המינרלים והסיבים שבו.

 

חולים? הוסיפו עוף למרק

מאז שאנו ילדים אנחנו שומעים את סבתא אומרת שמרק הוא התרופה המושלמת להתקררות ולצינון וסבתא צדקה – אכילת מרק מסייעת בחיזוק המערכת החיסונית ונלחמת היטב במחלות החורף – ומה באשר להוספת עוף למרק (רצוי אורגני) מחקרים מגלים כי הוספת עוף למרק תשפיע על תנועת הנאוטרופילים – תאי הדם הלבנים המשוחררים בכמויות גדולות בזמן דלקות ויראליות וגורמים לליחה ולאף סתום.

 

הוסיפו למרק שפע של עלים ירוקים וירקות כתומים

אם אתם סובלים מיתר לחץ דם מומלץ מאוד שתקפידו להוסיף למרק שלכם שפע של ירקות ירוקים ועלים ירוקים דוגמת כוסברה, תרק, סלרי, שמיר, פטרוזיליה וכרוב וזאת מכיוון שעלים ירוקים עשירים בכלורופיל – חומר משתן ועשיר באשלגן שמאזן את רמות הנתרן בגוף ובכך מונע עלייה של לחץ הדם. משפחת העלים הירוקים עשירה גם בוויטמין C, מגנזיום, סידן ומינרלים נוספים שתורמים לבריאותו של הלב ולתקינות העורקים ואילו ירקות כתומים דוגמת בטטה, גזר, דלעת ודלורית), מסייעים בחיזוק מערכת העיכול והמערכת החיסונית.

 

לטחון את המרק

אם אתם אוהבים את מרקמו של המרק הטחון, מומלץ לעשות זאת בפרט אם הוספתם כמות מפנקת של ירקות כתומים. טחינת המרק, תשפר את יכולתו של הגוף לספוג מהם בטא-קרוטן, שממנו מייצר גופנו ויטמין A המהווה נוגד חמצון המסייע לגוף להתמודד ולהילחם בתאים סרטניים.

————————-

רנה אילנות

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות