איכות חיים

קשה לקום בבוקר? הכתבה הזו בשבילכם!

השעון המעורר מצלצל, אתם לוחצים עליו בזעם וממשיכים לישון? אתם נשבעים שהנה אתם קמים, אבל צריכים רק עוד חמש דקות? כנראה שגם אתם חלק ממועדון האנשים שפשוט לא מצליחים להתעורר בבקרים. אז מה עושים ואיך קמים – על כך בכתבה הבאה
מיטה גרביים שעון מעורר

החורף כאן, השמיים מכוסים עננים והבקרים קרירים, אפורים וכבר שלפנו מהארון את שמיכת הפוך המפנקת ונרצה להישאר בבוקר במיטה החממימה. כי מי בכלל רוצה, או יכול, לקום ליום חדש כשמזג האוויר עומד בניגוד גמור לצרכים של הגוף? אבל אין ברירה, ואנו חייבים למצוא דרכים להעיר את עצמנו. לפניכם כמה עיצות מאד מועילות שיהפכו את הקימה לאפשרית ואת הבוקר לבוקר טוב.

תנו לעצמכם פקודה לפני השינה

צריכים לקום בשש בבוקר? רגע לפני שאתם נרדמים אימרו לעצמכם, ״מחר אני מתעורר בקלות וקם מהמיטה בשעה 6:00 בדיוק. פקודה כזו, שתינתן לפני השינה תכין את הראש ואת הגוף לקימה טבעית ולהתעוררות קלה.

 

תכתבו לוח זמנים מדויק

עבדו עם לוח זמנים מדויק בו תגדירו את הזמן אותו אתם מקציבים לכל פעולה ופעולה, קחו מקדם ביטחון של עשר דקות והתמידו בשגרת בוקר קבועה וכמעט בלתי מתפשרת.

 

מחשבות מעוררות מוטביציה

כשאתם מתעוררים, ממש כשהרא עוד מונח על הכרית, נסו לדמיין ולחשוב על משהו שאתם מאוד רוצים – בין אם מדובר במטרה גדולה או בין אם הדבר מסתכם במשהו קטן שתעשו היום עבור עצמכם או עבור אחרים – הזכירו לעצמכם כי שינה לא תקדם אתכם לעבר השגת המטרה, הרגל קטן זה ידרבן אתכם להתעורר ויקל פלאים על הקימה.

 

ארוחה קלה לפני השינה

הימנעו מארוחת ערב (או לילה) כבדה לפני השינה, שאחרת במקום לאפשר לגוף לנוח ולהירגע לקראת ובמהלך השינה, תגרמו לו לעבוד קשה בעיכול וטיפול בארוחה, פעולות המקשות על ההירדמות ועל שינה עמוקה וטובה. נסו להקפיד ולהפסיק לאכול בשעה שמונה וחצי לכל המאוחר.

 

תנו לעצמכם זמן בבוקר

לא רק הגוף צריך זמן להתעורר, גם המוח זקוק להתעוררות רגועה ואיטית, לכן אל תקומו שתי דקות לפני שאתם מוכרחים לצאת אל יומכם. חשוב שתהיה לכם לפחות שעה של התארגנות במהלכה תשתו בנחת את כוס הקפה (שמומלץ להמיר בכוס מים חמימים עם פלח לימון) שלכם, תאכלו משהו קטן ותצאו רגועים ונינוחים אל היום.

 

לא חייבים לשתות קפה כדי להתעורר

זה נכון שרובנו כל כך רגילים לשתות קפה בבוקר, עד כי המחשבה על דחייתו לשעות הצהריים מעוררת בהלה, הקפה אומנם נותן בוסט של אדרנלין לגוף ומניע את היום, אבל הוא גם מכניס את מערכות הגוף למתח וללחץ ולכן, מומלץ להרגיל חזרה את הגוף לקימה ללא קפאין ולהמיר את כוס הקפה בכוס מים חמימים עם פרוסת לימון, דחו את הקפה לשעות הצהריים, לא יקרה לכם כלום, ותופתעו לגלות שזה ממש לא קשה.

———————–

חגית זהבי

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות