איכות חיים

איך יוצאים מהלופ ומוצאים זוגיות (שמחזיקה מעמד)?

סורי פוליאקוב עם בן זוגה גלעד

"למה כל הגברים כל כך דפוקים?" – מצאו לי רווקה אחת בת 30 שלא שאלה את עצמה את השאלה הזאת. לא משנה איך הכרתם, לאן יצאתם או מה עשיתם, אחרי כמה ימים של דייטים מתחילה לעלות תחושה של פחד, שמשהו לא בסדר – שהוא לא בסדר. הוא שותק. הוא לא מדבר. למה הוא לא מתקשר. פתאום הוא עייף. את מרגישה שהוא נעלם. אולי את מלחיצה. אז את מחכה… מחכה, מחכה וכועסת. הקשר מתמסמס ונעלם ומשם את עוברת לגבר הבא, שגם איתו זה לא מצליח. ככה בדיוק נראה הלופ.

מה עושים עם כל הייאוש הזה?

בחיפוש שלנו אחרי הגבר המושלם, סביר להניח שנגלה בדרך מלא גברים שהם לא מושלמים, כי הם לא מקשיבים, לא יוזמים, לא מתעניינים והכל יותר חשוב להם ממך. אם את מנסה לחשוב מה או מי כאן לא בסדר, האמת היא שהכל בסדר גמור. אין באמת בעיה.

אז למה זה לא עובד? למה עם אף אחד מהגברים האלה לא הצלחת להיכנס לקשר אמיתי וארון טווח? כי אולי מקור הבעיה היא בכלל לא בגבר, וגם לא בזה שאת לא מספיק כמו שאת. מקור הבעיה היא בתקשורת, או יותר נכון בחוסר התקשורת. נשים וגברים מדברים בשפה שונה, ולכן אם את הולכת תמיד באותו הכיוון אין שום סיכוי שתגיעי ליעד חדש.

 

הגיע הזמן להשתנות

כשהכרתי את גלעד, בהתחלה היה לנו חיבור מדהים, היינו מאוהבים מעל הראש, ורק רצינו להיות ביחד כל הזמן. אבל אחרי שנה ביחד, משהו התחיל להשתנות וזה הזכיר לי את מה שתמיד חוויתי בכל מערכת יחסים שהייתי בה. הוא לא היה יוזם, ואני התלוננתי שאנחנו לא מבלים יחד מספיק, שהוא לא מקשיב או מתעניין בי, ושכל דבר אחר – החברים, העבודה- יותר חשוב לו ממני. הרגשתי ממש רחוקה ממנו, וזה הוביל לזה שהיינו רבים כמה פעמים בשבוע.

סורי פוליאקוב ובן זוגה גלעד

אחרי כל ריב הייתי שואלת את עצמי אם אני עושה טעות…"אולי עדיף שניפרד? אולי עם גבר אחר זה לא יהיה ככה?". הביטחון העצמי שלי ירד, כל דבר שהוא עשה ערער אותי. דמיינתי איך אני אשאר לבד, ולא אזכה להיות אמא לעולם. אחרי כמה חודשים כאלו, כששנינו מותשים מהמצב, היה לנו עוד ריב. צעקנו אחד על השניה, ואני בעצבים הלכתי לחדר השינה. טרקתי את הדלת, נכנסתי למיטה, התכרבלתי מתחת לשמיכה והתחלתי לבכות. הרגשתי מיואשת לחלוטין, ששוב הקשר הזה חומק לי מבין האצבעות…

לראשונה הסכמתי לשאול את עצמי – אם אני מגיעה למצב המתסכל הזה עם כל גבר, אולי יש משהו שאני עושה ואני לא מודעת אליו, שהורס לי את כל מערכות היחסים?!

באותו רגע, קיבלתי החלטה: הפעם אני חייבת לגרום לזוגיות שלי להצליח!

ואז פגשתי את אליסון

בחיפושים שלי אחרי פיתרון, נתקלתי באישה בשם אליסון ארמסטרונג, שחוקרת כבר מעל 30 שנים איך נשים וגברים חושבים. משהו שם תפס אותי מיד. בעקבות ראיונות עם אלפי גברים ונשים, אליסון פיצחה את הבעיה, והשלימה לי את החתיכה בפאזל שהייתה חסרה לי כל הזמן הזה.

סורי פוליאקוב

אליסון גילתה לי שבעצם קיימות שתי "מערכות הפעלה" שונות שלרוב מאפיינות גברים ונשים, והן אלו שמייצרות את רוב הבעיות וחוסר ההבנות בינינו. וואו, הרגשתי סופסוף שאני לא דפוקה. אלא כל מה שקורה לי הוא נורמלי לחלוטין. כשלמדתי איך גברים באמת חושבים, פתאום הכל נראה לי הרבה יותר פשוט. נפתחו לי העיניים וחשבתי "איך לא ידעתי את זה קודם? כמה כאב וסבל מיותרים זה יכל לחסוך לי!".

מה שקרה בזוגיות שלי היה לא יאומן. במקום לנסות לשנות את גלעד, הבנתי איך אני יכולה לתקשר איתו כדי לקבל את מה שאני צריכה הרבה יותר בקלות. כשיישמתי את הכלים שלמדתי מאליסון, 90% מהריבים שלנו הפסיקו. הרגשתי את האהבה והחיבור בינינו חוזרים, הוא מעצמו חיפש את הקירבה שלי, שיתף אותי יותר בפתיחות, והתחלתי לשמוע ממנו משפטים כמו "את הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים".

היום אנחנו כבר 7 שנים ביחד, והורים ללביא הקטן. בכנות – זה לא שהכל מושלם ואין ריבים, אבל גם כשעולה קושי זה לא מערער אותנו, ואני מרגישה ביטחון בקשר וביכולת שלנו להתמודד כשותפים ולא כאוייבים.

 

להשתחרר מהלופ

התקשורת בין נשים וגברים לא צריכה להיות כל כך מסובכת כמו שאנחנו חושבות. היא דיי פשוטה והיא למעשה שונה מכל מה שאמא שלך סיפרה לך שאת צריכה לעשות או כל מה שהחברות שלך מייעצות לך.

אני רואה סביבי כל כך הרבה נשים שמתמודדות בדיוק עם אותן הבעיות במשך שנים, ואני יודעת שזה ממש לא חייב להיות ככה.

את הגישה של אליסון שנקראת "תודעת המלכה" הבאתי לישראל, ולימדתי כבר מאות נשים מה אנחנו יכולות לעשות אחרת בתקשורת שלנו עם גברים כדי לקבל את מה שאנחנו צריכות מהם, להשתחרר מהלופ של דייטים מאכזבים ומערכות יחסים כושלות, ולהרגיש מסופקות ואהובות בקשר.

אני מזמינה אותך לקחת חלק באתגר רשת חינמי שנמשך 7 ימים ובמהלכו תגלי מהן הטעויות שרוב הנשים עושות שלא במודע שמרחיקות גברים, איך האמונות שלנו על גברים הורסות לנו כל הזדמנות לקשר, ומהם המפתחות להשתחרר מהלופ של פגיעה, תסכול ואכזבה מגברים, וליצור את הזוגיות שחלמת עליה!

להרשמה ללא תשלום ל"אתגר המלכה הרווקה- משתחררות מהלופ" לחצו כאן.


שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות