אוכל

הרשימה השחורה: מאכלים שלא כדאי להכניס לפה

יש מוצרי מזון, שעונים בקושי רב, אם בכלל, על ההגדרה של אוכל מזין, ואם בריאותכם חשובה לכם, מומלץ ורצוי שפשוט שתמנעו מהם. רשימה חשובה זו תעזור לכם להכיר ולזהות את המאכלים שעדיף לא להכניס לפה
נקניקיות ותפוחי אדמה. טעים אבל לא הכי בריא

מזון מעובד ותעשייתי הוא ללא ספק טעים ומגרה, על כך אין ויכוח, וזאת בין היתר בשל כמות מכובדת של צבעי מאכל, חומרים משמרים, תוספים מלאכותיים וחומרי טעם וריח שנועדו לשפר את טעמו ולהפוך אותו לטעים וממכר במיוחד, אך אכילתו היא ללא ספק הדרך המהירה והבטוחה לאינספור בעיות בריאותיות הכוללות בין היתר עלייה במשקל, מחלות לב, סוכרת ועוד.

נקניקים ונקניקיות

בשר מעובד הוא אחד מן המאכלים היותר לא בריאים שתמצאו ברשימה שחורה זו, ואין הכוונה כמובן לבשר טוב ואיכותי, אלא לנקניקים מעובדים, נקניקיות ופסטרמה .ואת מכיוון שאכילה מופרזת של בשר מעובד תעלה משמעותית את הסיכון למחלות מסכנות חיים דוגמת: מחלות לב, סרטן המעי וסוכרת מסוג 2. נסו להמיר את הנקניקיות בבשר אחר טוב ואיכותי.

 

משקאות ממותקים

זה לא סוד שצריכת סוכר מהווה מקור לשלל בעיות ונחשבת ללא ספק לאחת מן המחלות הגדולות ביותר בעידן המודרני אך צריכתו באמצעות שתייה של משקאות עתירי סוכר נחשבת אולי לגרועה מכל – סוכר פועל כמו סם בגופנו ומפעיל את מערכת ההנאה במוח, דבר הגורם לנו להרגיש נפלא למשך מספר רגעים וכאשר השפעתו חולפת נרגיש שוב דחף אדיר, שיתבטא בתחושת צמא, לשתות ממנו עוד ועוד.

 

תפוחי אדמה אפויים או מטוגנים

נכון שכל אוכל שעבר טיגון משמין יותר ובריא פחות, אך כשמדובר בתפוחי אדמה אפויים או מטוגנים, הדבר חמור שבעתיים: טיגון של תפוחי אדמה יוצר אקרילאמידים, שהם חומרים לא בריאים ומסרטנים. אבל אין כל סיבה להימנע מתפוחי אדמה, אלא פשוט לבשל אותם במים ולמעוך לפירה טעים ומפנק.

 

גבינות מעובדות

גבינות יכולות וצריכות להיות טעימות, הן מזינות ועשירות ברכיבות תזונתיים בריאים, אך לא כך הדבר כאשר מדובר בגבינות מעובדות המהוות לא יותר מחיקוי זול של הדבר האמיתי, אך שלא כמותו הוא מכילות תוספים מלאכותיים, ומשמרים. ופרט לדמיון הויזואלי, במקרה הטוב, אין בינן לבין גבינה טובה ואיכותית כל קשר.

 

ממתקים

גם בממתק הקטן ביותר תמצאו כמויות מטורפות של קמח חיטה מעובד וסוכר, שאינו משביע ומלא בקלוריות, בפעם הבאה שמתחשק לכם לנשנש משהו טעים איכלו פרי מתוק וטרי, גם תחושו שבעים יותר וגם תשקיטו את הדחף ותהנו ממשהו מתוק ובריא.

—————————

רנה אילנות

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות