איכות חיים, בריאות

מנפצי המיתוסים: מה לא לעשות כשחום הגוף עולה

לפניכם רשימת הטעויות הנפוצות שכולנו עושים כשעולה החום. העובדה שהן נפוצות לא אומרת שהן לא טעויות
איש עם מעיל חם רוד מקור אילוסטרציה: envato elements

החורף עוד רגע כאן נקבל בבתים רבים נוסף לשפעת וקורונה, גם סתם הצטננויות – כולן מחלות המלוות בחום גוף גבוה, אז מהן הפעולות שבאמת צריך לעשות כאשר עולה החום וממה כדאי פשוט להימנע?

למה החום עולה ?

חום הוא מנגנון הנועד לאותת לנו שמשהו לא בסדר בגוף והוא בעצם מנסה לטפל ולהילחם במצב הלא תקין. חום כשלעצמו, לא יכול להזיק לנו ואינו מסוכן ובכל זאת לא מעט אנשים מפחדים ממנו ולא יודעים כיצד לנהוג ומה לעשות כשהוא מופיע ומנסים להילחם בו בדרכים שונות ולעיתים מאד משונות שלא פעם אינן תורמות ואף עלולות להחמיר את המצב. אז מהן הטעויות שכולנו עושים ומהן דרכי הפעולה הנכונות, על כך בכתבה הבאה.

אל תמהרו להוריד את החום – הניחו לגוף להילחם לבדו

לא כל חום הוא מסוכן, והורדה מהירה שלו עלולה לגרום לפעולה ההפוכה, ובמקום לטפל בבעיה דווקא להאריך את זמן ההחלמה. זכרו, חום גבוה מסוכן החל מטמפרטורה של 41.5 מעלות צלזיוס וממש לא כדאי לפעול באופן יזום, באמצעות תרופות, על מנת להוריד חום שנמוך מ-38.5 מעלות. פשוט אל תאיצו בתהליך ההחלמה ואל תתערבו, הניחו לגוף להתמודד לבדו, הוא יודע היטב מה לעשות.

 

יש לכם חום – אל תעשו פעילות גופנית !

השילוב של פעילות גופנית וחום עלול להיות מסוכן מאוד וכשחום הגוף עולה יש להימנע לחלוטין מפעילות גופנית מכל סוג. החום הגבוה עלול להיות ביטוי למחלה זיהומית שיכולה גם לגרום להפרעות בקצב הלב ואף לפגיעה בשריר הלב ואפילו לגרום לדום לב. בזמן הפעילות הגופנית החום עלול לעלות ולגרום למצב של היפרתרמיה ולכן על מנת שלא לסכן את עצמכם פשוט הימנעו מפעילות גופנית בזמן מחלה. כמה ימים של מנוחה יעשו לכם רק טוב.

 

אמבטיות קרות להורדת החום? – פחות

זה לכאורה נראה הגיוני: מים קרים מורידים טמפרטורה. אבל לגוף זה לא ממש משנה. חום גבוה הא תוצר של התרמוסטט הפנימי של כל אדם ואדם ולכן גם אם תנסו להוריד את החום באמצעות טבילה במי אמבט קרים העור שלכם יתקרר, אבל ליבת גופכם תישאר עם טמפרטורה גבוהה כמו גם התהליכים הדלקתיים, והתרמוסטט במוח שימשיך להורות על עליית חום. לכן מיתוס האמבטיות הקרות ראוי שיעלם, אין בהן כל טעם.

 

ממהרים לחמם את הבית? אין סיבה

חימום הבית יעלה את
טמפרטורת העור ויגרום להזעה מרובה, דבר שיתבטא באופן זמני כחום גבוה. לכן, כשיש חום, דווקא פתחו את החלון ואווררו את הבית, ואף הדליקו את המזגן על טמפרטורת חדר של 22-24 מעלות.

———————————

אירית נופארבר

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות