אוכל

הפינוק של החורף: הדייסות המזינות ביותר

דייסה היא מאכל המלכים, כזו שתחמם לכם את הבטן, תשביע ותזין את הגוף. דייסה עשירה בסיבים תזונתיים, חלבונים ופחמימות מורכבות, ואין דבר יותר מנחם מאכילת דייסה חמה ומתוקה ביום חורפי וקר, כשגשם מטפטף על החלון
דייסת כוסמת. בריא מאוד

נכון שלדייסה יש יחסי ציבור די גרועים, והיא ממותגת כמאכל של בתי אבות או של תינוקת, אבל בואו נודה על האמת, דייסה היא מעדן חורפי משביע ומפנק במיוחד, שכל כולו בריאות, וזה עוד לפני שבכלל דיברנו על הטעם הנפלא והעדין. כנראה שלא במקרה בוחרים מיליוני סינים להתחיל כל בוקר בארוחת המורכבת מדייסת אורז נוזלית וטעימה, אולי כי מיליון סינים פשוט לא טועים.

אתם אנשים של מתוק, או מלוח?

יש אנשים שמשוגעים על דייסות מלוחות, בעוד שאחרים יאכלו אותן אך ורק מתוקות. זה לא משנה מה אתם מעדיפים – תוכלו בקלות להכין איזו דייסה שרק תרצו, על בסיס מים, חלב רגיל או חלב סויה/אורז, שקדים ולהוסיף כל תוספת שתעלה בדעתכם: פירות יבשים, סירופ מייפל או שוקולד, סילאן, אגוזים ושקדים ועוד.

אז בחורף הקרוב, שמתחיל ממש בעוד רגע, אל תוותרו על הכנת דייסה טעימה ובריאה! לפניכם רשימת הדייסות המזינות והבריאות ביותר, כך שכל שיהיה עליכם לעשות הוא רק לבחור את זו שאתם אוהבים במיוחד.

 

דייסת כוסמת

מקורה של דייסת הכוסמת במדינות אירופה, שם היא מוכרת בשם ״קאשה״. מדובר בדייסה המכילה כמות גדולה של ברזל, אבץ סלניום וויטמין B, אינה מכינה גלוטן, עשירה בחלבון ובסיבים תזונתיים ובעלת מדד גליקמי נמוך השומר ומאזן את רמת הסוכר בדם. דייסת כוסמת קלה מאוד לעיכול, מחזקת את מערכת העיכול שלנו ומזרזת את חילוף החומרים בגוף.

 

דייסת שיבולת שועל

דייסת שיבולת שועל מתאימה מאוד לאנשים סוכרתיים וזאת מכיוון שערכה הקלורי נמוך והיא מאזנת את רמת הסוכר בדם וככזו היא גם תורמת לירידה במשקל. שיבולת השועל, כמו דייסת הכוסמת עשירה בסיבים תזונתיים הגורמים לתחושה של שובע לאורך זמן, בנוסף עשירה בויטמין B, אבץ סידן אשלגן ומגנזיום.

 

דייסת קינואה

גם הקינואה, כמו דייסת הכוסמת אינה מכילה גלוטן, עשירה במינרלים דוגמת אשלגן, מגנזיום וסידן, חומצה פולית, וויטמין B וויטמין E. דייסת הקינואה מכילה כמות גדולה של חלבון, מאזנת את רמות הסוכר בדם ומעניקה תחושת שובע לזמן ממושך.

אז בפעם הבאה שמתחשק לכם להתפנק על מאכל חמים וטעים, תכינו לעצמכם מנת דייסה חמה ומזינה שמכילה את כל הטוב לו זקוק הגוף.

————————————–

חגית זהבי

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות