איכות חיים

לא טוב לשמור דברים בבטן: למי מתאים טיפול פסיכולוגי?

מי מאיתנו לא אמר לעצמו, לפחות פעם אחת בחיים שעכשיו, ממש עכשיו זה הזמן להתחיל טיפול? למצוא מטפל טוב אצלו אפשר לשפוך את הנפש, לשחרר מועקות ואולי אפילו לתקן דבר או שניים. הנה לפניכם תשובות לשאלות שוודאי עברו גם לכם בראש
פסיכולוגיה אילוסטרציה: envato elements

טיפול הוא עניין אינטימי ורגיש שיכול לשחרר דברים רבים הכלואים עמוק בתוך נפשנו, ישנם אנשים שממש מכורים לטיפול נפשי ולא מסוגלים לחיות בלעדיו בעוד שבעבור אחרים מדובר בהתמודדות מפחידה והם מעדיפים שלא לעורר, ואולי לשחרר החוצה שדים רדומים. אבל בכולנו, בשלב כזה או אחר התעוררה סקרנות לנושא ועלו לא מעט שאלות, לפניכם התשובות, לפחות לחלקן.

יש לי חברים טובים, הם יקשיבו לי

נכון שנחמד וחשוב לספר ולשתף במה שעובר עליכם את החברים הקרובים ואת בן או בת הזוג שלכם והיכולת לחלוק מחשבות וחוויות מקרבת ומחזקת קשרים בין אנשים. אולם חברים, חכמים וקשובים ככל שיהיו לא יכולים להחליף את יכולותיו של המטפל המוסמך והמקצועי.

לא כולם יכולים להרשות לעצמם טיפול פסיכולוגי

נכון שטיפול פרטי הוא עניין לא זול אך אם אתם מעוניינים בטיפול אבל לא ממש יכולים להרשות אותו לעצמכם דעו כי קיימות אפשרויות נוספות ולא פחות טובות לקבל טיפול מקצועי בעלויות נמוכות משמעותית: למשל טיפול פרטי המסובסד דרך קופת חולים או טיפול בשירות הציבורי. בנוסף ישנם מקומות בהם תמצאו קליניקות המעניקות טיפול מוזל על ידי מתמחים וכמו כן ישנם מטפלים שמקפידים לשמור מספר מקומות לטיפול בעלות מופחתת וכדאי להתעניין באפשרות זו.

 

איזה מטפל יתאים לי? לבחור עם הלב

לפני הכל חשוב לדעת לבחור מטפל וזו כנראה השאלה הראשונה שעלתה בדעתכם אם שקלתם להתחיל טיפול פסיכולוגי. חשוב מאוד שלא תוותרו על מפגש מקדים עם המטפל על מנת שתוכלו להרגיש את מידת הכימיה בין שניכם, כי טיפול טוב בראש ובראשונה הוא תוצר של תחושה נוחה ובטוחה בחדר הטיפולים והיכולת שלכם לחוש מובנים ומוכלים שאחרת, אם לא תרגישו נוח להיפתח ולשחרר את אשר על ליבכם, אין שום טעם בטיפול, מקצועי ויסודי ככל שיהיה.

 

האם ניתן לשפר את איכות החיים ללא טיפול?

לשפר את איכות החיים נשמע אולי בומבסטי וגדול אבל החיים באמת משתפרים כשאנו מקפידים על ביצוען של פעילויות קטנות ופשוטות ובדרך כלל גם מאוד מהנות – תפגשו אנשים אהובים, אל תסתפקו בהודעות או בשיחות טלפון, שבו איתם בבית קפה, במסעדה, בבר או בחוף הים ושתפו אותם בנעשה בעולמכם ובמה שעובר עליכם. הרבו לצאת מהבית, אל תסתגרו ואל תתאבנו מול הטלוויזיה, הטלפון הנייד והמחשב בנוסף, הקפידו על פעילות גופנית קבועה בת חצי שעה לפחות, צאו להליכות בשדה הפתוח, בחוף הים או בפארק הקרוב לביתכם, שנו אווירה ואם בא לכם קצת להשקיע, טפחו תחביבים חדשים, הדבר יעשיר את עולמכם ואף ירחיב את מעגל החברים שלכם.

—————————–

רונן רוזנבלט ניר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות