איכות חיים, בריאות

סטארטאפ ישראלי יטפל בהתנהגויות אכילה באמצעות ביופידבק ממוקד

הטכנולוגיה והשיטה שפותחו בסטארט-אפ הנשי N.T.W הגיעה לשלב ההכרעה האחרון בקרן המו"פ של רשות החדשנות
מערכת הביופידבק של N.T.W בפעולה

הסטארט־אפ N.T.W, שהגיע לשלב ההכרעה האחרון בקרן המו"פ של רשות החדשנות, מטפל בהתנהגויות אכילה באמצעות אבחון אזורי מוח רלוונטיים ושימוש בביופידבק מוחי. הסטארט אפ הוקם על ידי היזמית מיכל טל-פס, מייסדת אתר "במידות טובות", העוסק בשלל פתרונות לבעיות של אנשים המתמודדים עם עודף משקל.

מגפת ההשמנה הולכת ומתרחבת בעולם, כאשר כ-13% מהאוכלוסייה נחשבים כסובלים ממנה. בעקבות מגפת הקורונה אנו עדים להחמרה מדאיגה בנתונים המצטברים בתחום זה. התוכנית שהגיש N.T.W לרשות החדשנות, הציגה מערכת ייחודית לאבחון אזורי מוח דומיננטיים, המשתתפים ומשפיעים על התנהגויות אכילה, המספקת פרוטוקול טיפול מותאם אישית שמטרתו הקלת החסמים בתהליך שינוי התזונה המוכר לכולנו.

 

מיכל טל-פס: "ניסיתי כל חיי את כל שיטות הדיאטות והדבר שהיה חסר זה שינוי הרגלי האכילה שלי, משהו שיעזור לי להוריד את הווליום מול הקושי הגדול שהוא מעבר לשליטתי. השיטה יכולה לעזור גם לאנשים שאינם כבדי משקל ונמצאים למשל בטרום סוכרת".

מיכל טל-פס | צילוםף ראובן חיון

זהו סטארטאפ שכולו יזמות נשית: המייסדת והמנכ"לית היא מיכל טל-פס, יזמית בתחומי הפסיכופיזיולוגיה, ביופידבק והנוירופידבק, המתמקדת בקידום בריאות בהתמחות במידות גדולות. איתה שותפות מובילות ד"ר רויטל דובדבני, מומחית קניין רוחני ומו"פ ונירית וייגה, מהנדסת איכות ויועצת אסטרטגית. את שיטת האבחון הייחודית והחדשנית פיתחה מדעית ד"ר אסנת רובין, מרצה בכירה באקדמיה והראשונה בארץ שקיבלה הסמכה של -BCIA הבינ"ל כמומחית נוירופידבק.

הטכנולוגיה שמציעה N.T.W היא כלי לשליטה בהתנהגויות אכילה כפייתיות לשיפור הביצועים של כל דיאטה או דרישה לשינוי תזונתי. הפיתוח הייחודי מבוסס על הממצאים העדכניים בפיתוחה של N.T.W לפיהם התנהגויות אכילה נשלטות על ידי אונות המוח ומשקפות באופן פרטני את 'אישיות האכילה' של האדם.

המטופל מקבל קישור לשאלון (QBD – Questionnaire Behavioral Diagnosis) המאפיין אזורי מוח האחראיים על התנהגויות אכילה לכל מטופל. אלגוריתם חכם משכלל את התוצאות ומתקבל לכל מטופל פרוטוקול טיפולי אישי. הפרוטוקול כולל אימון מוחי באמצעות מערכת נירופידבק, בשילוב תוכנת מסרים תומכי החלטה (DSM – Decision Supportive Messages).

————————-

יסמין אדמון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות