אוכל

תעשו סוויץ': תחליפים בריאים וטעימים למאכלים מוכרים

כמעט לכל דבר יש תחליף, אפילו למאכלים טעימים במיוחד אבל לא כל כך בריאים שהתרגלנו לאהוב. בלי להקריב את חוש הטעם או לשנות תפריט קבוע, אפשר להתחיל לאכול בריא יותר
מלח הימלאיה ורוד. מכיל יותר מינרלים ממלח רגיל

זה אולי נשמע קשוח ומלא ויתורים ופשרות, אבל המעבר לתזונה בריאה לא באמת צריך להיות כזה כואב ומבאס. כמעט לכל מאכל שהתרגלנו לאהוב ישנם תחליפים בריאים, מזינים ולא פחות טעימים. הכירו את המאכלים שיעזרו לכם להיות בריאים, לשמור על המשקל וחשוב לא פחות, לא יאלצו אתכם לוותר על מנות אהובות.

במקום פירה תפוח אדמה – פירה כרובית

אם בא לכם להתפנק במנת פירה טעימה ובריאה במיוחד, הכירו את פירה הכרובית. על מנת להפוך אותה לקרמית, נימוחה וטעימה במיוחד הוסיפו במקום חלב או שמנת מעט חלב שקדים. הוא יעניק מרקם וטעם נהדר למנה שלכם.

 

במקום צ׳יפס מטוגן – בטטה אפויה

אפייה תמיד עדיפה על טיגון, את זה כולנו יודעים. ובטטה חתוכה לרצועות דקות תהווה תחליף מושלם, טעים ומתקתק לציפס המוכר. בשילוב עם מלח הימלאיה מדובר בנשנוש פשוט מושלם.

 

במקום חלב פרה – חלב סויה

רוב האנשים לא מעכלים טוב מוצרי חלב, דבר המתבא לעיתים בליחה, כחכוח ועד בעיות שונות במערכת העיכול, מומלץ להמיר את חלב הפרה בחלב שקדים, קוקוס או סויה, לפי טעמכם האישי.

 

במקום מיצי פירות – מיץ קוקוס

מיצי פירות הם מאוד טעימים, אבל גם מלאים בסוכר. במקומם, מומלץ לשתות מי קוקוס, הם מזינים, טעימים ומלאים באשלגן.

 

במקום מלח רגיל – מלח הימלאיה

במלח הימלאיה ישנם כ- 90 מינרלים בריאותיים להם זקוק הגוף ובייחוד מגנזיום, אותם לא תמצאו במלח הרגיל.

 

במקום גלידה – בננה קפואה

אם מתחשק לכם פינוק מתוק וטעים, שנעשה במהירות ובקלות ולא נופל בטעמו, ואולי אף טעים הרבה יותר מגלידה רגילה, הכירו את מחית הבננה. כל שעליכם לעשות הוא לערבל בננה שיצאה מהקפאה במהירות גבוהה בבלנדר עד שהיא מגיעה למרקם הגלידה האהוב והמוכר.

 

במקום שוקולית – אבקת קקאו

אבקת השוקו שכולנו מכירים כוללת כמויות גדולות של סוכר, עוברת תהליך עיבוד והיא חסרה את היתרונות הבריאותיים שיש באבקת הקקאו כמו שמירה על בריאותו של הלב, הגנה עם העור וכמות תכולת נוגדי חמצון גבוהה.

 

במקום מיונז – אבוקדו

מי לא אוהב סלט ביצים עם מיונז? בפעם הבאה כשאתם מכינים סלט כלשהו על בסיס מיונז, נסו להחליף אותו באבוקדו, המרקם דומה, והטעם פשוט נפלא.

 

במקום פסטה – פסטה קישואים

מי צריך פחמימות כשיש תחליף ממכר, טעים לא פחות (ואף יותר) ונטול גלוטן. נסו להוסיף לפסטת הקישואים שלכם רוטב פסטו שתכינו בעצמכם ולא תתחרטו!

לסיכום, המעבר לתזונה בריאה צריך ויכול להיות מהנה, פשוט ובעיקר מאוד טעים.

———————————-

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות