אוכל, איכות חיים

לא רק טעים – גם סופר בריא: חומוס, הקטנייה המנצחת

הוא לא רק נחשב לאחד מן המאכלים הטעימים, הממכרים והנאכלים ביותר בארץ, הוא גם מורכב מאחת הקטניות המזינות והבריאות ביותר שיש לטבע להציע לנו. חמישה יתרונות מעולים שהם סיבות טובות לרוץ ולאכול מנה גדושה של חומוס
חומוס טרי, מוכן לאכילה, עם גרגרי חומוס שלמים

אפשר לחלק את העולם לשניים: אנשים שמשוגעים על חומוס משחתי, עדין, עתיר שמן זית, נימוח ונמס בפה, ואלה שאוהבים אותו כבד, סמיך וחמצמץ יותר. ממש לא משנה על איזה סוג אתם נמנים, דבר אחד בטוח – רובנו פשוט מטורפים על המאכל המופלא הזה.

אבל חומוס טוב לא מסתכם רק בטעם נהדר, אלא טומן בחובו לא מעט יתרונות בריאותיים ונהדרים שפשוט חובה להכיר.

 

תורמים לתפקודה התקין של מערכת העיכול

בגרגירי החומס ישנם סיבים תזונתיים מסיסים, שכאשר הם באים במגע עם מים הם הופכים למעין ג'לי המסייע לתפקודה השוטף של מערכת העיכול, מונעים התפתחות של חיידקים מזיקים ומפחיתים את הסיכון לבעיות מעיים דוגמת סרטן המעי הגס.

 

נלחמים במחלות לב

גרגירי החומוס הינם מקור מצוין עבור מינרלים דוגמת אשלגן ומגנזיום, שבכוחם לשפר את בריאותו של הלב ולמנוע עלייה ברמת לחץ הדם, המהווה אחד מן התסמינים העיקריים למחלות לב. בנוסף, הסיבים המסיסים שבגרגירי החומוס מורידים את רמת הטריגליצרידים והכולסטרול ה"רע" בדם (LDL).

 

נאבקים במחלת הסרטן

חומוס הוא מקור מצוין לסאפונין – חומר כימי התורם למניעת מחלת הסרטן על סוגיה ואף מעכב גידולים סרטניים. בנוסף, בזכות צריכה קבועה של חומוס ייצר הגוף חומצה בוטירית – חומצת שומן התורמת למניעת התפתחותה של דלקת בתאי המעי הגס ובכך להקטין את הסיכוי לחלות במחלת הסרטן.

 

עשיר בחלבון מן הצומח

החומוס הוא אלטרנטיבה מושלמת לחלבון עבור אלה שאינם מעוניינים לצרוך חלבון מן החי. במנה אחת של חומוס (כ-30 גרם) ישנם כ-3 גרם של חלבונים, ערך הזהה לקטניות אחרות דוגמת עדשים ושעועית שחורה.

חלבונים מן הצומח גורמים לתחושת שובע ארוכה ושומרים על תקינותן ובריאותן של העצמות. מחקרים גילו כי איכות החלבון המצוי בחומוס גבוהה מסוגים אחרים של קטניות או דגנים, וזאת מפני שהם מכילים כמעט את כל חומצות האמינו החיוניות, מלבד מתיונין.

 

מצויין לשמירה על המשקל

בחומוס ישנם סיבים תזונתיים וחלבון שמדכאים את התיאבון וגורמים לתחושת מלאות ושובע הנשמרת לאורך זמן. כמו כן, גרגירי החומוס מאופיינים בערך קלורי נמוך ודחוס, או במילים אחרות, כמות קלוריות נמוכה ביחס לכמות המרכיבים החיוניים.

אז לכו תתפנקו על מנת חומוס טעימה וסופר בריאה, בתיאבון!

———————–

יסמין אדמון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות