איכות חיים

לא מצליחים לישון? נקודת הלחיצה ברגל שתרדים אתכם

שיטת הטיפול הסינית באמצעות לחיצות יעילה ופועלת כבר אלפי שנים. הנה אחת מנקודות הלחיצה שכדאי לכם להכיר
טיפול באמצעות לחיצה על נקודות ספציפיות בגוף

יעילותן של שיטות הטיפול הסיניות הוכחו כבר מזמן, ובפרט כאשר מדובר בנקודת לחץ, עד כי רופאים מכל העולם ממליצים למטופלים שלהם לעבור ולשלב טיפולי דיקור ושיאצו. הבשורה הנפלאה באמת היא שממש לא מוכרחים ללכת למטפלים המומחים בתחום על מנת לפתור בבעיות ולהשיג תוצאות מצויינות, וכל אחד מאיתנו יכול לעשות זאת לבד, בביתו ובזמנו ובלי כל בעיה, הכירו את נקודת הלחץ שתקל ותסייע בפתרון של בעיות רבות ומגוונות.

טיפול באמצעות נקודות לחיצה עשוי להיות פתרון יעיל, מיידי וארוך טווח במצבים רבים, וזאת מכיוון שהוא אינו מצריך היערכות או ידע מיוחד ואפשר לבצע את הטיפול בכל מקום ובכל שעה. אז בפעם הבאה שאתם מרגישים מודאגים, מתוחים או לחוצים, או שאולי אתם לא מצליחים להירדם, זכרו את נקודת הלחיצה החשובה הזו ופשוט התחילו לעסות אותה. וכך תוכלו להירדם בין רגע ולהרגיש איך כל המתחים שוכחים ועוזבים את הגוף.

הכירו את נקודת הלחץ San Yin Jiao

ברפואה הסינית, ישנה נקודה אחת, יעילה ומוכרת במיוחד, הקרויה נקודת San Yin Jiao או בשמה האחר – ״טחול 6״, כאשר לחיצה עליה תקל על בעיות בשינה ותווסת את פעילותו של הטחול בו מתרחשים תהליכי ייצור חשובים של תאי דם לבנים.

 

איך למצוא את מיקומה המדויק של נקודת הלחיצה?

חשוב לזהות את מיקומה המדויק של נקודת הלחיצה, על מנת שהעיסוי יהיה יעיל ואפקטיבי. כאשר הדרך לזהותה פשוטה מאוד: כל שעליכם לעשות הוא למדוד מרחק של בערך ארבע אצבעות בין הקרסול אל הנקודה, הנמצאת בצד הפנימי של השוק, מאחורי עצם השוקה – העצם הקדמית של השוק.

 

טפלו בעצמכם בקלות

עסו את הנקודה בתנועות מעגליות עם האגודל לפרק זמן של שבע שניות ואז תפסיקו פעולה זו למשך שלוש שניות. המשיכו לעשות כך במשך שבע דקות בכל רגל. הזמן הנכון ביותר לעיסוי הוא לפני השינה, כיוון שהעיסוי ירגיע את הגוף ויעזור לנו להירדם בקלות במהירות.

 

במה מסייעת לחיצה על נקודת San Yin Jiao

עיסוי נקודה זו יקל במהירות וביעילות על לא מעט בעיות ביניהן: הקלה במצבי לחץ, מתח וחרדה, הקלה על כאבים, התכווצויות ונפיחויות בבטן, הגברת הפוריות והעלמתן של בעיות שינה ונדודי שינה.

ולסיום, הכירו עוד נקודת לחיצה חשובה הממוקמת בבטן ממש מעל הסרעפת. אם תעסו נקודה זו, תקלו מאוד על תהליך הנשימה שלכם, וזאת בשל יצירת תנועה המשחררת את החזה ואת הסרעפת.

—————————

רפאל רוזנסקי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות