אוכל

מנדרינה: המלכה של העונה הקרה

עסיסית, בריאה וכל כך טעימה – בשעה טובה הגיעה העונה של פרי המושלם מכולם – המנדרינה
מנדרינה. אחת מפירות ההדר המקוריים

העונה הקרה מביאה איתה לא מעט פירות הדר עסיסיים וטעימים ובראשם ניצבת המנדרינה – פרי המזכיר בצורתו תפוז קטן ושייך למשפחת הפיגמיים, אליה משתייכים גם יתר פירות ההדר כמו האשכולית, הלימון והפומלה. מנדרינה היא אחת מפירות ההדר המקוריים, בניגוד למרבית פירות ההדר המוכרים שהם הכלאה בין סוגים אחרים (התפוז, למשל, הוא הכלאה של מנדרינה ופומלה).

מקורה של המנדרינה בדרום מזרח אסיה, ומכאן שמה. זן אחד שלה קרוי טנז'ריה, על שם עיר הנמל טנג׳יר במרוקו, ממנה נשלחו המנדרינות הראשונות לאירופה. מדובר בפרי מלא בכל טוב: עסיסי, בריא, מתוק ומאוד טעים -הכירו את סגולותיה הנפלאות של המנדרינה.

שומרת על ראייה תקינה

בכוחו של וויטמין C, המצוי בשפע במנדרינה, להפחית את הסיכון לקטרקט, ואילו וויטמין A הנמצא גם הוא בשפע, תורם לבריאותה של העין.

 

מסייעת במניעת מחלת הסרטן

ויטמין C ופלבונואידים המצויים, כאמור, בשפע במנדרינה, מפחיתים את הסיכון לחלות במחלת הסרטן, ומחקרים גילו כי נוכוחתם אף מונעת את גדילתם של תאים סרטנים.

 

תורמת ומסייעת לתפקוד מערכת העיכול

מנדרינות היא פרי עשיר מאוד בסיבים תזונתיים הגורמים לתחושת מלאות ושובע ותורמים לתפקודה התקין של מערכת העיכול, ולמעבר קל של מזון וסילוק מהיר של הפסולת מהגוף.

 

טיפול בפצעים ובחתכים

מנדרינות משפרות את תהליך ההחלמה של חתכים ופצעים, וזאת בשל נוגדי חמצון, ויטמין A וויטמין C המתקנים את תאי העור ומחדשים את העור באזור הפצעים והחתכים, ולכן, בפעם הבאה שאתם נחתכים, פשוט שפשפו קליפת מנדרינה ישירות על האזור הפצוע, הדבר יסייע להחלמתו המהירה וישמור על העור בריא.

 

שיפור מראה השיער וחיזוקו

מנדרינות עשירות בשלל ויטמינים ביניהם: וויטמין B12, שמפחית ואף מונע את נשירת השיער ומעודד את צמיחתו, וויטמין C התורם לחיזוק השערה ובניית קולגן, וויטמין A המגן על הקרקפת מפני התייבשות.

 

מצויינת לנשים בהריון

אכילת מנדרינות במהלך ההריון תתרום לבריאותו של העובר ולבריאותה של האם, היא מהווה מקור נהדר לחומצה פולית החיונית להתפתחותו וגדילתו התקינה של העובר.

 

איך לשמור על טריות המנדרינות, וכיצד עלינו לאחסן אותן?

מנדרינה בשלה וטריה צריכה להיות בעלת גוון כתום ועז, מוצקה וקשה. על מנת לשמור עליה טריותה יש להימנע מלאחסנה בתנאי קור עז או תחת שמש ישירה, מומלץ לאחסן מנדרינות בטמפרטורת החדר ובמקום יבש, אך שמירתה במדף במקרר, תאריך את חייה בכשבועיים נוספים.

בחורף הזה, אל תוותרו על אכילת מנדרינות ובשפע, הן יעשו לכם רק טוב וישמרו אתכם בריאים.

————————-

שירלי קורין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות