אוכל

תם השרב הגדול – הכירו את המזונות הבריאים של הסתיו

לרגעים היה נדמה שהקיץ לא ייגמר, אבל כמו בכל שנה, אחרי החגים מזג האוויר נהיה נעים יותר, בלילות כבר מתחיל להיות קריר וגם פירות וירקות העונה מתחילים להתחלף בשווקים. הנה המומלצים של העונה הקרובה
קערה עם נודלס, אבוקדו, ברוקולי ואדממה

הרגשתם את הגשם הקל היום בבוקר? הסתיו הגיע, וממש עוד רגע יחליפו את ימות הקיץ החמים ימים סתוויים, קרירים ונעימים. את מדפי החנויות ימלאו שלל ירקות ופירות נפלאים שיעשו רק טוב לבריאות שלנו, ויתנו כתף במלחמה נגד האלרגיות, הוירוסים ושאר התחלואים שמאפיינים את עונת המעבר הסתווית. גלו מי הם הפירות והירקות שישמרו עליכם בריאים וחזקים.

בשביל הטעם (המשקל): הכרובית

הכרובית, השייכת למשפחת המצליבים, נחשבת לבריאה ודיאטתית במיוחד. מחקר שבדק את יתרונותיהם של הירקות ממשפחת זו גילה כי צריכה מרובה של ירקות מצליבים תפחית את הסיכון למחלות כלי דם ולב בכ-35 אחוזים.

 

זר של בריאות: ברוקולי

גם הברוקולי בדומה לכרובית שייך למשפחת המצליבים. הירק הזה מכיל תרכובות בריאות במיוחד, הנחשבות ליעילות בעיכוב תאי סרטן במעי הגס. תרכובות אלה פעילות בעת האכילה או בעת חיתוך הירק, הן משחררות ממנו את חריפותו וריחו ונשמרות גם בעת הבישול.

 

אבוקדו – הכוכב של הסתיו (וגם של החורף)

באבוקדו ישנם מינרלים חשובים כגון מגנזיום, אבץ, סידן אשלגן וברזל, וכמות גדולה של סיבים תזונתיים התורמים לכולסטרול הטוב ואיזון לחץ הדם. זאת, בשל כמות האשלגן הגבוהה ומעט הנתרן שבו. בנוסף, מכיל האבוקדו חומצות אמינו וויטמינים A ,B ,C ,E ,K, כמו גם חומצה פולית. למי ששומר על המשקל, אבוקדו הוא הפרי המושלם – מחקרים גילו כי אכילתו של חצי אבוקדו ביום תתרום משמעותית לירידה במשקל, מפני שהוא אינו מעלה את רמות הסוכר בדם, רווי בסיבים תזונתיים ושומר תחושת שובע לאורך זמן.

 

תפוחי עץ

בתפוחים ישנם פיטוכימיקלים, תרכובות צמחיות דוגמת פלבנואידים, קרוטנואידים, וחומצות פנוליות. מחקרים רבים גילו כי קיים קשר בין צריכת תפוחי עץ ובין הקטנת הסיכון לחלות בסוכרת, אסתטמה ובמחלות לב וכלי דם. שימו לב – בטרם האכילה חשוב מאוד להקפיד ולשטוף היטב את התפוח, שנחשב לאחד מהפירות המרוססים ביותר.

 

כתומה ובריאה – הבטטה

בבטטה נמצא בטא קרוטן, המהווה מקור מעולה לויטמין A, ויטמין C, מנגן, אשלגן וסיבים תזונתיים, ומתפקד גם כנוגד חמצון. לצבעה היפיפיה והעז זכתה הבטטה בשל הקרוטנואידים, המסייעים בין היתר בשמירה על בריאותה של העין.

 

המלך של העלים: תרד

בתרד ניתן למצוא לוטיאן – תרכובת אנטי – חימצונית השומרת גם היא על בריאותה של העין. לוטאין נספג מצוין כאשר משלבים אותו עם שומן ולכן חשוב לתבל את סלט התרד ברוטב המכיל חמאה או שמן.

 

דלעת – בריאה ומתוקה

הדלעת נמנית עם משפחת הדלועיים, בה נמצא גם את דלעת הערמונים (שטעימה באופן מוגזם), דלורית ודלעת הספגטי. הדלעת נחשבת למקור מעולה לסיבים תזונתיים ולפחמימה נטולת גלוטן. כמו הבטטה, גם הדלעת עשירה בקרוטנואידים דוגמת לוטאין וזאקסנטין, המחזקים ושומרים על בריאות העיניים.

מאחלים לכם סתיו נעים, מפנק ובריא.

——————————-

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות