אוכל

אחרי החגים הגיע, צריך לחזור לאכול בריא

כמה טוב שאפשר לדחות כמעט את הכל לאחרי החגים: נחזור להתאמן, נחזור לאכול נכון, ובעצם נחזור ונעשה כל מה שלא תמיד מתחשק. עבור רובנו, החזרה לשגרת אכילה מאוזנת ובריאה זו משימה כלל לא פשוטה שלא לומר קשוחה ממש
אילוסטרציה: envato elements

חגי תשרי, שהתפרשו על פני חודש שלם, היוו ללא ספק תקופה לא פשוטה ומאגרת עבור כולנו: הילדים שבבית, הצורך להעסיק ולשמח אותם, הטיולים הבלתי פוסקים ובעיקר, ארוחות החג הטעימות שפשוט לא נגמרות. חודש שלם במהלכו כל מה שהיה לנו לשגרה, נמוג ונעלם. רוצים להכיר את כל הדרכים לחזור לשגרת אכילה מאוזנת ובריאה? על כך בכתבה הבאה.

רשימת קניות ויומן אכילה מסודר

יום לפני החזרה לשגרה שבו לכם בשקט, מצוידים בדף ובעט, והכינו רשימה מסודרת של הקניות אותן עליכם לערוך על מנת לחזור ולאכול מזונות בריאים ומזינים. כמו כן, מומלץ שתכתבו לעצמכם תפריט לשבוע הקרוב, המורכב מארוחת בריאות הכוללות חלבון, פחמימות וירקות.

 

תאכלו אוכל של בית: תחזרו לבשל

סביר להניח שבתקופה זו, כשלא הוזמנתם לארוחות אינסופיות אצל משפחה או חברים, בחרתם לא פעם להזמין הביתה אוכל במקום לעמוד ולהכין ארוחה. היום שאחרי החג הוא זמן מצוין להיפרד ממאכלי הטייק אווי המעובדים והשמנים, ולחזור ולבשל אוכל מזין, בריא וטעים בבית. הרגל חשוב זה לא רק שיחסוך לכם כסף רב, הוא גם יחזיר אתכם במהרה לשגרת תזונה נכונה.

 

קדימה, להזיז את הטוסיק

למרות כל התיזוזים, הארוחות והטיולים, סביר להניח שמצאתם לעצמכם גם לא מעט זמן לרביצה ולמנוחה, וסביר עוד יותר שהתקשתם להקפיד בתקופה זו על שגרת אימונים.
אין יותר סיבות ואין תירוצים, היום שאחרי החגים הוא היום לחזור לשגרת אימונים קבועה, ואם אין לכם כזו, זהו בהחלט הזמן לאמץ אחת: התחילו בפעילות פשוטה שאינה מצריכה היערכות מיוחדת או כושר מיוחד, למשל יציאה להליכה בת חצי שעה שלוש ארבע/פעמים בשבוע, נסו לכוון פעילות זו לשעות הערב הסתויות והנעימות.

 

סלקו פיתויים מהבית – לא צריך אותם

נשארו לכם עוגות שמנות וטעימות, פינוקים ושלל מתוקים בבית? אין בהם עוד צורך. קחו שקית ניילון גדולה, הניחו בתוכה את כל המטעמים המיותרים ופנקו בהם מישהו אחר שישמח מאד מהמחווה הנחמדה. ולא תמצאו את עצמכם מתפתים ומחסלים את כל מה שנשאר מהחג.

לסיכום, אחרי תקופת החגים, החזרה לשגרה תמיד מאתגרת, אבל בינינו, הכל מסתכם בלא יותר מחזרה יומיומית על הרגלים והקפדה עליהם. אז גם אם עליתם קילו, שניים ואפילו שלושה, אל תאמרו נואש, פשוט הקפידו על הכללים הקטנים הללו, וחזרו לשגרה בריאה.

————————-

רונן רוזנבלט ניר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות