אוכל

איך לצרוך מגנזיום בצורה טבעית

מגנזיום הוא המינרל הרביעי בנפיצותו בגופנו ונחשב לאחד מן המינרלים החיוניים ביותר, התורם ומסייע לפעילותם התקינה של כ-300 תהליכים שונים המתרחשים בגוף. מה חשוב לדעת עליו, כמה וכיצד יש לצרוך ממנו ואיך עושים זאת בצורה בריאה וטבעית?
אילוסטרציה: envato elements

בשוק יש תוספי מגנזיום רבים הנמכרים ללא מרשם. אולם – לא חובה להשתמש בהם, אפשר בהחלט לנהל תזונה בריאה המספקת לגוף את המגנזיום שהוא צריך. ולמה מגנזיום? כי הוא מינרל האחראי לאינספור תהליכים קריטיים המתרחשים כל העת בגופנו, כמו שמירה על לחץ דם תקין, ויסות כיווץ השרירים, שמירה על פעילותו התקינה של הלב, השתתפות בפעילות חילוף החומרים של חלבונים, פחמימות ושומנים, הפחתה של רמת הקורטיזול, השתתפות ביצור גלוטתיון (נוגד חמצון תאי) – וזוהי רק רשימה חלקית ביותר.

איך תדעו שחסר לכם מגנזיום?

אם אתם סובלים מכאב ראש חוזרים ונשנים, תחושת עייפות כבדה, חולשה כללית, לחץ ועצבנות, התכווצויות שרירים התוקפות ללא כל סיבה, שינויים בלחץ הדם ומצב רוח ירוד, המצב מצריך בדיקה וייתכן כי אתם סובלים מחוסר במגנזיום.

 

כמה מגנזיום עלינו לצרוך ביום?

על פי סקרי תזונה בריאותיים הנערכים על ידי משרד הבריאות, מומלץ כי צריכת המגנזיום היומית עבור גברים תעמוד על 410 מ״ג, ואילו הצריכה היומית המומלצת לנשים הינה 300 מ״ג.

 

להגביר את צריכת המגנזיום באמצעות תזונה

תרד, ברוקולי ושלל ירקות ירוקים מהווים מקור עשיר למגנזיום, וזאת בשל מולקולות הכלורופיל המעניקות לירקות את צבעם הירוק. בנוסף, ניתן למצוא מגנזיום גם בשקדים, דגנים מלאים, שעועית, אפונה וכמובן בגרעינים, כאשר בכ-100 גרם גרעיני דלעת לא קלויים ללא מלח וללא קליפה, לדוגמא, נמצא כ- 535 מ"ג מגנזיום. גם דגים מכילים כמות יפה של מגנזיום. דגי מקרל למשל מכילים 60 מ"ג מגנזיום ל-100 גרם דג, וסלמון מכיל כ- 50 מ”ג מגנזיום ל-100 גרם דג מבושל.

גם שיבולת שועל הינה מקור מצוין לצריכת מגנזיום כאשר שתי כפות בלבד יכילו 30 מ״ג מגנזיום. ואם בא לכם משהו טעים, מומלץ שתבחרו להתפנק באכילת שוקולד מריר, כאשר חפיסה אחת שלו מכילה בין 160 ל 220 מ״ג מגנזיום, וככל שאחוזי הקקאו גדולים יותר, כך בהתאמה גדלה גם תכולת המגנזיום. בנוסף, גם מי השתייה מהווים מקור מצוין לצריכת מגנזיום והם יספקו כ-20% מהמקורות התזונתיים בגופנו.

 

הישמרו מעודף מגנזיום

על אף שלא כל המגנזיום נספג בגוף, ייתכן בהחלט מצב של עודף במגנזיום וזאת כתוצאה מצריכתו בכמויות גדולות מידי, דבר אשר יגרום ללחץ דם נמוך, קצב לב בלתי סדיר, שלשולים, הקאות ובחילות, והאטת הנשימה. כתמיד, חשוב וכדאי להתייעץ עם רופא.

————————–

אסינה ענת ארדר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות