איכות חיים

בלי טעם וריח? בערבה יש יותר ממה שנדמה לכם

פלאי ארבעת המינים: דווקא לערבה הלבנה, לכאורה הצמח הפחות מבין ארבעת המינים, תכונות רפואיות רבות שנים ומוכרות. חשוב ונעים להכיר

הערבה הלבנה, אחת מארבעת המינים, הנחשבת להכי פחות מכובדת, עליה נאמר ״ללא טעם וללא ריח״ ומסמלת את האנשים שאינם עוסקים בעשיית הטוב ובלמידת התורה. אך מסתבר שדווקה לערבה יש שלל תכונות וסגולות סופר בריאותיות.

מי את, הערבה הלבנה?

עץ הערבה הלבנה נפוץ מאד במרכז אסיה ובמדינות אירופה, וניתן למצוא אותו גם בארצנו, גדל לצידם של נחלים. מקליפתו של העץ מפיקים תמצית, שיתרונותיה וסגולותיה הנפלאות קנו לה את התואר הראוי ״האספירין של הטבע״ ולה שמור כבר מזמן מקום של כבוד בארון התרופות ברפואה המסורתית. היא נמכרת מזה שנים רבות בצורה של קפסולות, ואפילו כתיונים.

שומרת על הלב ומונעת את הסיכון להתקפי לב

על מנת לשמור על לב חזק ובריא, ולהקטין את הסיכון למחלות ולהתקפי לב, מומלץ לצרוך על בסיס קבוע ערבה לבנה, בין אם באמצעות בליעת קפסולה או שתיית תה המכיל תמצית ממנו.

 

מעולה בשמירה, טיפוח והרגעת עור הפנים

בערבה הלבנה תכולת נוגדי חמצון גבוהה במיוחד, התורמת למראה עור פנים חלק ובוהק, מסייעת בהאצת זרימת הדם לעור ומאטה את קצב הופעת הקמטים ואת כתמי וסימני הגיל. כמו כן, ביכולתה למנוע דלקתיות בעור ולהרגיע כאבים הנובעים מעקיצות יתוש, כוויות וחבלות שונות. בין אם תחליטו למרוח ישירות על העור תכשיר המכיל את הצמח, ובין אם תבחרו לצרוך אותו באופן פנימי, הטיפול יהיה זהה.

 

הקלה על כאבי ראש כרוניים ועל מיגרנות

הערבה הלבנה מצטיינת בהרגעה ובשיכוך כאבים ובכלל זה מיגרנות, וזאת בשל יכולתו של הצמח למתן את רמת לחץ הדם בעורקי הדם הנמצאים בראש ובכך להרגיע את כאבי הראש הכרוניים.

 

הרגעה והקלה על כאבי המחזור

עבור נשים הסובלות מכאבי מחזור, הערבה הלבנה תהיה לפתרון נהדר, היא מרגיעה את ההתכווצויות, מעלימה את כאב הבטן הקשוחים ואף מווסתת את מצב הרוח הכללי.

 

טיפול בבעיות עיכול

בשל מינונו הגבוה של הפוליפנול טאנין, צריכת ערבה לבנה תרגיע ותשקיט את כאבי הבטן ואת בעיות העיכול והשפעה המרגיעה תתפרש על פני שעות ארוכות.

 

הקלה על דלקות וכאבים

בערבה לבנה ישנו נוגד חמצון העונה לשם ״גלוטתיון״ הנחשב לנוגד חמצון עוצמתי ובעל ערך רב אשר מסייע רבות לצמצם את הלחץ החמצוני המזיק לגוף. במחקרים שנעשו על הערבה הלבנה נמצא כי סגולותיה הרבות בכל מה שקשור לשיכוך כאבים נובעות מיכולותיה להילחם היטב ברדיקלים החופשיים, לווסת ולטפל בגורמים דלקתיים.

—————

ד"ר רונן מנדי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות