איכות חיים

לראות את הטוב : איך מתמודדים עם אתגרי החיים

כולנו עוברים בחיים תקופות במהלכן קשה למצוא את הטוב, לקחת את הדברים בפרופורציה ולזכור שהכל עובר. ישנן כמה דרכים פשוטות, חכמות ויעילות להתעודד ואף להיחלץ מקושי ומשבר

בריאות אמיתית נגזרת, לפני הכל, מהדרך בה אנו חושבים והאופן בו אנו בוחרים להתנהל בחיים בכלל, ובמצבים מורכבים בפרט. התנהגות זו תשפיע השפעה גדולה על האדם שנהיה, על איכות חיינו וכתוצאה ישירה מכך על אושרנו ושמחתנו.

לא פעם אנו נאלצים להתמודד עם רגעים מאתגרים אך ניתן להקל עליהם אם רק נדע לשחרר ולוותר על הרגלים מזיקים בהם אנו נאחזים באופן אוטומטי. אם נלמד לשחרר דפוסים והתנהגות מזיקות, נתגבר בקלות על קשיים ומהמורות.

אנשים מדברים? שידברו!

אל תניחו לדיבורים, מחשבות או דעות של אחרות להשפיע על מצב הרוח שלכם או על ההחלטות שלכם, אף אחד לא יכול לשפוט אתכם או להעביר ביקורת על המעשים שלכם כי אף אחד לא באמת יודע מה נכון עבורכם ומה מתחולל בנפשכם. אל תתפתו להקשיב לאחרים ואל תמהרו לפעול כפי שהם מרגישים או מאמינים שכדאי ונכון עבורכם. הקשיבו לרחשי הלב, העלו על הכתב את הרגשות שלכם ובחנו את דרכי הפעולה באופן שקט ועצמאי.

 

אל תשוו את עצמכם לאחרים – מצאו את הדרך שלכם

לכל אחד יש דרך משלו, מסלול מסוים שנכון עבורו ועבורו בלבד. אל תתעסקו בהשוואות ואל תנסו להידמות לאנשים אחרים, הם לא אתם וסיפור חייהם, גם אם מזכיר לרגעים את שלכם, מתנהל על פי דרכו וסגנונו. השוואות לא רק שאינן מועילות הן עלולות אף לגרום לתחושה שאתם לא מספיק טובים, מוצלחים או חזקים, הניחו להרגל מזיק זה. ראו לנגד עיניכם את המטרות והיעדים הייחודיים שלכם ופעלו על מנת להשיגם.

 

הניחו לרע – מצאו את הטוב

גם ברגעים המורכבים והקשים ביותר, יש אור וחיוביות ניבטת מכל מקום, אם רק תבחרו להביט בה ולהעצים אותה. נסו לזהות בכל מצב את נקודות השמחה, את ההזדמנויות הגלומות בו, את הרגעים היפים, המאחדים, המחזקים שמקיפים כל מאורע בחיים. הקטינו את הקושי וזכרו כמה טוב קיים בכל מצב, גם הקשוח ביותר, תתעודדו מידיעה זו וקומו מחוזקים ואופטימיים.

 

מה שהיה היה – חיו את ההווה

אל תבזבזו את הזמן שלכם בחרטות ובמחשבות טורדניות על מה היה לו הייתם בוחרים לפעול אחרת, או אם הדברים לא היה קורים כפי שקרו. שאלות אלה עקרות מיסודן ומעודדות בעיקר עצב ואי שקט. אין שום סיבה להתעסק בעבר ולהביע צער וחרטה על מה שכבר קרה ולא ניתן לשנותו.

אפשרו לחוויות ולאנשים חדשים לזרום פנימה לחייכם, תיהנו מחוסר הוודאות ומהריגוש שמולידות התחלות חדשות ובלתי צפויות וחיו את הרגע, בין כה זה כל מה שיש.

————————

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות