אוכל, איכות חיים

תה היביסקוס טוב ללב שלכם

שמירה על רמות לחץ דם תקינות חיונית כדי לשמור על הבריאות שלנו. זו אחת הסיבות שחשוב לעקוב אחר מדדי לחץ הדם ולעשות ככל האפשר כדי לשמור על לחץ דם תקין. למשל, לשתות תה היביסקוס

מחלות לב ועודף לחץ דם הם בעיות נפוצות מאוד בעידן המודרני. אחת הדרכים בהן אפשר להתמודד ולעזור לגוף שלנו היא בעזרת תרופה טבעית ומוכרת: פרחי ההיביסקוס. בפרחיו ניתן למצוא כמות גבוהה של הפיגמנט אנתוציאנין, פיגמנט שפועל נגד תרכובות בגוף שגורמות לכלי הדם להתכווץ.

האגודה האמריקאית ללב מציינת ששתיית תה היביסקוס מורידה את לחץ הדם בקרב אנשים בעלי לחץ דם גבוה, או טרום לחץ דם גבוה. מספר מחקרים הראו שמשקה זה, מועיל מאוד גם לאנשים הנמצאים בסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם.

כבר בשנת 2008, צוות של חוקרים מאוניברסיטת טאפטס בבוסטון מצא שצריכת תה היביסקוס יכולה לתרום להורדה בלחץ הדם בקרב בעלי לחץ דם גבוה, ובמחקר דומה התגלה כי אנשים ששתו תה היביסקוס במשך 14 ימים חוו ירידה של כ-11% בלחץ הדם.

מחקרים נוספים ממשיכים להראות שצריכה קבועה של תה היביסקוס יכולה להוריד את יתר לחץ הדם, ולכן שתיית כוס תה היביסקוס יכולה להיות התחלה מרגיעה ומעולה לבוקר שלכם. מחקר אחד הראה שנבדקים ששתו 3 כוסות תה היביסקוס ביום חוו ירידות לחץ דם בדומה לכמה תרופות סטנדרטיות, מחקר זה עקב אחר רמות לחץ הדם של מבוגרים עם יתר לחץ דם או יתר לחץ דם קל, כולם בגילאים 30 עד 70.

משתתפים ששתו שלוש כוסות תה היביסקוס ביום במשך שישה שבועות הראו ירידה ממוצעת וקבועה בלחץ הדם שלהם, במספרים דומים למה שהרופאים מאמינים שהיו רואים אם היו משתמשים בתרופות במקום.

אמנם הירידה לא תלולה, אבל לטווח הארוך ההשפעה מפיחתה את הסיכון ללקות במחלות כלי דם ושבץ מוחי.

גם מחקרים עדכניים יותר, כמו מחקר שפורסם בשנת 2019 בכתב העת Journal of Advanced Pharmaceutical Technology & Research , מצא כי שתיית תה היביסקוס פעמיים ביום יכולה להוריד את הרמות אצל אלו הסובלים מיתר לחץ דם בשלב 1.

איך שותים את זה? פשוט מכינים חליטה ונהנים משפע היתרונות שיש לצמח ההיביסקוס שאינם רק הפחתת לחץ דם אלא גם עשיר בוויטמין סי, בשפע נוגדי חמצון המנטרלים את הרדיקלים החופשיים הנמצאים ברקמות ובתאי הגוף ויעיל לשמירה מפני מחלות כבד וגם הורדת כולסטרול גבוה. חוץ מזה, הוא גם טעים. ההמלצות אינן תקפות לנשים בהריון.

————————

שירלי קורין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות