אוכל

ארוחות החג לא נגמרות? תאכלו לאט ושמרו על הבריאות

אתם נמנים עם האנשים שתמיד, אבל תמיד מסיימים את הארוחה ראשונים, וכולם מעירים לכם שאתם בולעים את האוכל ולא לועסים? הכתבה הזו בשבילכם

יש אנשים שאוכלים במהירות מטורפת, ובזמן שאנו לועסים במתינות ובהנאה את האוכל שלנו, הם כבר ניקו את הצלחת, מדובר בצורת אכילה לא בטוחה ומאוד לא בריאה הטומנת בחובה סכנות רבות, החל מהסכנה המיידית לחנק ועד לשלל תופעות לוואי בלתי נעימות וטורדניות למידי.

רוצים לשמור על המשקל ? אכלו לאט ובמתינות!

על מנת להרגיש תחושה של שובע, יש להמתין בין רבע שעה לעשרים דקות, ולכן חשוב שתקפידו לאכול לאט ובמתינות. אם סיימתם את ארוחת הצהריים למשל כעבור 9 דקות בלבד, סביר שתאכלו יותר על מנת לחוש תחושה של שובע ומלאות, בעוד שהגוף לא באמת זקוק לכמות גדולה יותר של מזון.

הגברת הסיכון לחלות במחלת לב

אנשים שאוכלים מהר מסתכנים בתסמונת מטבולית המתבטאת בשומן בטני ובהיקף מותניים רחב, לחץ דם גבוה ואי סבילות לסוכרים, דבר העלול לגרום למחלות כלי דם ומחלות לב.

 

נפיחות, שלשולים ועצירויות

אנשים שאוכלים מהר, סובלים בדרך כלל מבעיות של בטן נפוחה וגזים. זאת מפני שאכילה מהירה גורמת לבליעה של אוויר רב יותר, ומכיוון שכשלועסים פחות הגוף מעכל את המזון בחתיכות גדולות, עובדה הגורמת לקשיים בעיכול המלווים לא פעם בתחושות לא נעימות, בכאבי בטן, צרבות, שלשולים ועצירויות.

 

אז איך לומדים לאכול לאט ?

הדבר הראשון הוא להביט בשעון, זה אולי נשמע מגוחך ומצחיק, אבל מדידת זמן האוכל תאפשר לכם לגלות ערנות ולהיות עם היד על הדופק, וכך תצליחו ולעמוד בזמני האכילה הנכונים (בין רבע שעה לעשרים דקות מינימום). אם תביטו בשעון, סביר שתמצאו את עצמכם מאטים משמעותית את קצב האכילה, מקפידים ללעוס טוב יותר ולהנות מהאוכל. נסו גם לעשות הפסקה יזומה אחת לכמה ביסים והניחו את הסכום לצד הצלחת על מנת לנשום. פעולה זו תיראה בתחילה מוזרה, אך עם הזמן היא תלמד אתכם פשוט להאט את הקצב.

 

לאכול בחתיכות קטנות

חתכו את האוכל לחתיכות קטנות, באופן זה הגוף יעכל טוב יותר את המזון, אתם תהנו מטעמו של האוכל והכי חשוב – יקח לכם זמן רב יותר לסיים את הארוחה.

 

תספרו לעיסות, כן כן!

נסו ללעוס יותר, ושמרו על מספר לעיסות מינימלי, ומהו מספר לעיסות מינימלי – כאשר אתם מרגישים שהאוכל נטחן בפה לחתיכות קטנטנות ובליעתו פשוטה וקלה.

בתיאבון!

———————–

אברהם קריספין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות