איכות חיים

החגים: הזדמנות לנשום נכון

תקופת החג היא זמן הטוב ביותר בשביל לנשום. לפניכם כמה טכניקות נשימה פשוטות וקלות שהתמדה בהן תשפר את איכות החיים בשלל היבטים ורבדים

נשימה היא אולי פעולה טריוויאלית הקורית מאליה, אבל לנשימה קשובה ומודעת, כזו הנעשית מתוך מחשבה והבנה, יש כוח להרגיע, לחולל שינויים וממש לברוא פלאים בחיינו, זה אולי נשמע מוגזם, אבל נשימה כזו משפיעה מיידית לא רק על הרגעת והשקטת כל מערכות הגוף אלא בכוחה להרגיע את הנפש ואפילו לעצב מחדש את המחשבות שלנו.

סובלים מכאב? – תנשמו

תרגיל נשימה זה משלב בתוכו תרגיל של דמיון מודרך שיפחית ויקל משמעותית על עוצמתו של הכאב. נשמו עמוק ודמיינו איך עם כל נשימה ונשימה, איזור אחר של המוח שלכם הופך רפוי, נינוח ורגוע.

כיצד יש לבצע את התרגיל: שכבו על המיטה בתנוחה נוחה ובעיניים עצומות, הרפו את הגוף והניחו לו להשתחרר, נשמו עמוק ודמיינו כיצד האוויר שזה עתה שאפתם פנימה מתפשט אל אזורי המתח והכאב. נשפו החוצה את האוויר, וכעת דמיינו איך הכאב הטורדני עוזב את גופכם ומתנדף אל האוויר. יש לחזור על התרגיל עד שתרגישו שהכאב נרגע ונעלם.

 

מתקשים לישון – תרגיל להירדמות קלה וטובה

מאחורי טכניקה זו עומד ד"ר אנדרו וויל, ראש המרכז לרפואה אינטגרטיבית באוניברסיטת הרווארד, תרגיל נשימה זו יסייע להיכנס בקלות ובמהירות לתדר נינוח, רגוע ושקט תוך כדי הורדת דופק הלב.

כיצד יש לבצעו: שכבו במיטה בצורה שלווה ורגועה והניחו את קצה הלשון שלכם מאחורי השיניים העליונות והניחו לה לשהות שם עד לסופו תרגיל הנשימה. את האוויר הוציאו דרך הפה ולאחר מכן סגרו אותו. שאפו אוויר בשקט דרך האף בספירה של 4 שניות והחזיקו את האוויר לזמן של 6 שניות ולאחר מכן הוציאו אותו דרך הפה בספירה של 8 שניות. בצעו 3 סטים נשימתיים אחת ל-5 דקות, עד שתרגישו שאתם נרדמים.

 

סובלים מאלרגיות – תרגלו את יוגת הנשימות

תרגיל נפלא ומועיל זה לקוח מתחום יוגת הנשימות והוא עושה פלאים עבור אנשים שדרכי הנשימה שלהם חסומות, וזאת מפני שהוא מנקה ומטהר את הסינוסים ובכוחו להביא הקלה גדולה על הנשימה ותפקודי הריאות.

כיצד לבצע את התרגיל: יש לקחת נשימה עמוקה דרך האף ולהוציא את האוויר באמצעות שלוש נשיפות קצרות וחזקות – וכך לעשות משך 10 שניות. יש לחזור על פעולה של נשימות קצרות וחזקות ארבע פעמים, התרגיל עשוי להאיץ את קצב פעימות הלב ולכן, היה ואתם סובלים מלחץ דם גבוה או ממחלת לב כלשהי מומלץ שלא לבצע תרגיל נשימה זה בטרם היוועצות עם מטפל.

תהנו בחופשת החג וזכרו לנשום !
———————–

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות