איכות חיים

מתכננים פיקניק בחגים? ותרו על הנעליים!

הידעתם? הפיקניק בטבע הוא הזדמנות להסתובב ברגלים יחפות, ולהרגיש את מגע הקרקע כמו פעם. כמובן, בתנאי שהקרקע מתאימה

עבור רובנו, נעילת נעליים בטרם היציאה מן הבית נראית ברורה מאליה אבל בעבור עשרים אחוזים מאוכלוסיית העולם, הדבר כלל אינו מובן, ואפילו זר ומוזר. להליכה ברגליים יחפות יש כמה יתרונות מדהימים שאולי לא ידעתם אודותיהם ובהחלט הגיע הזמן שתכירו, על מנת שבפעם הבאה שתצאו לטייל בחוף הים או בפארק, אולי תבחרו לוותר על הנעליים וליהנות מהתועלת העצומה שבהליכה יחפים.

בשביל מצב הרוח

אם אתם סובלים מלחץ, דיכאון או תופעות של חרדה, מומלץ כי תצעדו יחפים על דשא. בכוחה של הליכה זו להפחית את החרדה בכשישים אחוזים ולהגביר את רמת האנדורפין בגוף, דבר שמעודד מצב רוח טוב ומסייע בהקלה על הנפש ועל הגוף.

עשו לעצמכם טיפול רפלקסולוגי

לפי הרפלקסולוגיה, בריאותנו מושפעות מכל חלק ומכל נקודה בכפות הרגליים ולכן, הליכה ברגליים יחפות, המייצרת התחכחות מתמדת עם כל אבן וכל שינוי בקרקע, לוחצת לנו על נקודות הרגליים ובכך משפיעה על הבריאות שלנו.

 

חיזוק שרירים

כשאנו הולכים יחפים, שרירים רבים שלרוב אינם מורגשים כאשר אנו נועלים נעליים, מתחזקים ונמתחים, כמו גם הרצועות, הקרסוליים, התאומים והגידים. מדובר בפעילות מצויינת ומרעננת עבור הרגליים, לה יזכו רק אם תקפידו לצעוד יחפים מפעם לפעם.

 

יחפים על הדשא – ישנים מעולה

זה אמנם לא הוכח מדעית, אך מדובר בדעה רווחת בקרב לא מעט אנשים כבר משחר האנושות – הליכה ללא נעליים על דשא תסלק את הפרעות השינה ואת נדודי השינה. תנסו, מה יש לכם להפסיד 🙂

 

חוף הים – פילינג בחינם

כאשר אנו הולכים ברגליים יחפות על החול בחוף הים, למשל, זוכה עור כף הרגל לקילוף טבעי ולהסרתם של תאים מתים, וזאת כתוצאה מהתחכחות הרגל עם החול ומריכוך העור במימיו המלוחים של הים.

 

להרגיש את הטבע מהרגליים

הליכה יחפה היא הרבה יותר מרק לא לנעול נעליים, מדובר בחוויה שמפעילה את כל חושי הגוף ומחברת אותנו לקרקע ולעצמנו. כאשר אנו הולכים יחפים על האדמה אנו מצליחים בקלות להרגיש בגופנו את העוצמות האדירות הגלומות בה ולהתחבר אליה. ולכן, בפעם הבאה שאתם יוצאים לטייל בחיק הטבע, הניחו בצד את הנעליים ואפשרו לעצמכם להתמסר ולהרגיש את הסביבה, ליהנות מהרוח וממזג האוויר ולהתפעל מהחוויה הקסומה הזו.

לסיכום, מסתבר שעל מנת להתחבר לטבעו לגוף ולהצליח ליהנות מאינספור יתרונות נהדרים אשר בכוחם לחזק הן את הגוף והן את הנפש, לא באמת צריך לצאת מגדרנו ולהתאמץ, לפעמים מספיקים שינויים קטנטנים – כמו להתחיל ללכת יחפים.

—————

רנה אילנות

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות