איכות חיים

אז מה החלטתם לשנה החדשה? כמה המלצות

זה סוד ידוע – בראש השנה (העברי והאזרחי) נרשמים הכי הרבה למכוני כושר. למה? כי זה זמן ההחלטות משנות החיים. הצרה שלא תמיד עומדים בהן. ובכל זאת, כמה המלצות

בכל שנה זה קורה, עם התאריך שמסמן את תחילת השנה החדשה כולנו עסוקים בלאחל לעצמנו ולאחרים שלל ברכות. ולהחליט החלטות חשובות בתקווה שנצליח לעמוד בהן. אם כבר מאחלים ואז מחליטים, הנה כמה החלטות טובות לשנה החדשה שאנו מאחלים לכם שתחליטו, ושתצליחו לעמוד בהן.

לשמוע קצת יותר מוזיקה

וכמובן רצוי מוזיקה כזאת שמשמחת אותנו, מעוררת אותנו ועושה לנו טוב. זה לא אומר שנזנח את שירי העומק הרגשיים שנוגעים בעצבים חשופים, אלא שפשוט נדאג לגוון גם עם פלייליסט של שירים "מרימים" שנדע להפעיל ברגע שנרגיש שהנה, אנחנו לקראת דאון קטן.

לעשות יותר כושר

ידוע שפעילות גופנית כמו הליכה, ריצה או שחייה היא דרך מצוינת להירגע וגם לתרום לבריאות הגוף והנפש שלנו. במהלך האימון עולה ייצור האנדורפינים, שמסדירים ומרוממים את מצב הרוח. ואם מצבנו ממש קשה ואנחנו רחוקים מלעמוד ביעד הזה, להחליט שמוסיפים ללו"ז בכל יום רבע שעה הליכה, עד שנגיע לשעת פעילות גופנית.

 

לאכול יותר בריא

כי אנחנו כבר יודעים שג'אנק פוד עושה לנו רע, וגם עושה אותנו כבדים, ישנונים ופחות יעילים. לא נהפוך פתאום לדקדקני תפריט, אבל אם נצליח להחליט שאוכלים מסודר גם אם זה אומר להכין קופסאות אוכל מסודרות ומושקעות לעבודה, בסופו של דבר נצליח. ההתמדה היא חלק מהעניין.

 

רשימת הצלחות

לנסות בכל ערב לכתוב רשימה של עשרה דברים טובים לפחות שקרו לנו היום, להודות עליהם. לכתוב רשימת מטרות בכל בוקר, ולברך עליהן. זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל זה באמת עובד, אם נצליח למצוא בכל יום כמה דברים טובים שקרו וקורים לנו ונצליח להודות על קיומם, נצליח להתעורר לבוקר עם רשימת מטלות שנאמין שנצליח לקיים בקלות ואפילו בשמחה.

 

להוסיף אומגה 3 לתפריט

כי אומגה 3 טוב לזרימת הדם, טוב לפעילות המוח, ומסייע במניעת דלקות ועוד דברים טובים שהפעם באמת החלטנו לנסות וגם להתמיד עם זה.

 

לכתוב לעצמנו

כשאנחנו כועסים ומרגישים שאנחנו עומדים להתפוצץ, במקום להוציא את זה על הסביבה, גם מגיע למישהו ספציפי, עדיף שנכתוב את מה שאנחנו מרגישים על דף, תוך כדי שננסח לעצמנו את הדברים נגלה שאולי הסיפור לא כל כך נורא ונמצא דרכים להתמודד איתו.

 

יותר מדיטציה

נשימות, שאיפות לצלילי מוזיקה מרגיעה. אם זה עוזר לכל כך הרבה אנשים בעולם כולו, אין סיבה שזה לא יעזור לנו. לנסות להתמקד באחת כזאת שאנחנו מתחברים אליה ומשם להמשיך.

 

דיקור סיני

לעשות דיקור סיני כדי לטפל במיגרנות ובתסמונת הכאב הכרוני, אם היא לא עוזבת אותנו. הדיקור הסיני יכול לטפל בשלל בעיות בריאות והוכח כבר בכמה מחקרים שונים שהדיקור הסיני יעיל בטיפול בבעיות כאב כרוני. אז לחפש מטפל/ת טוב/ה ולהתמסר לדיקור.

———————

ד"ר אלדד הורוביץ

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות