אוכל

תוסף התזונה הכי חשוב לנשים: מגנזיום

מכל תוספי התזונה המומלצים לנשים עם התקדמות הגיל, כנראה שהחשוב ביותר הוא המגנזיום. למה?

ככל שנשים מתבגרות, אומרים להן לקחת מספר עצום של תוספי תזונה על מנת לשמור על העצמות, העור והשיער בצורה טובה ביותר. אבל לא כל התוספים באמת נחוצים, והדעות חלוקות לגבי מה באמת נחוץ יותר ופחות, אבל יש תוסף תזונה אחד המתאים במיוחד לנשים – המגנזיום. גופנו זקוק למגנזיום עבור ייצור אנרגיה, עזרה לשרירים להירגע ווויסות מערכת העצבים, אך רובנו לא מקבלים מספיק מגנזיום ממקורות תזונתיים בלבד.

בהתחשב בכך שמגנזיום ממלא תפקיד חשוב על גורמים שיש להם השפעה גדולה לנשים כגון בריאות הלב, רגיעה, הפחתת חרדה, מניעת מיגרנות ותסמיני תסמונת קדם וסתית, תוספת מגנזיום יכולה להיות מועילה במיוחד עבור נשים. וכמובן, צריך להתייעץ עם הרופא המטפל לפני שמבצעים שינויים בשגרת התוספים,.

באופן לא מפתיע נעשו מספר מחקרים על מגנזיום ונמצא שהוא יכול להועיל במצבי מיגרנה, מחקר נוסף הראה שתוספי מגנזיום יעילים במיוחד לתסמונת קדם וסתית, על פי המחקר, מגנזיום יכול לשפר את מצב הרוח של האישה ולהפחית תסמיני PMS אחרים. נשים הסובלות מתסמיני PMS יכולות להקל על התסמינים באמצעות צריכת מגנזיום מספקת. נראה כי מגנזיום, בעיקר אם הוא משולב בוויטמין B6 יכול להקל על תסמינים כמו תנודות במצב הרוח, דיכאון, הפרעות שינה, שינויים בהרגלי אכילה ועייפות.

וזה לא הכל, מחקר אחר מצביע על כך שאם אין מספיק מגנזיום בתזונה, יכולות להיות לדבר השפעות בריאותיות שליליות. למעשה, לא רק שרמות נמוכות של מגנזיום קשורות לחרדה ולדיכאון, אלא שגם מחסור במגנזיום גורם ללחץ אשר בעצמו יכול להשפיע לרעה על הבריאות הכללית של האדם.

מגנזיום הוא מינרל חיוני לאדם שמשתתף בתהליכים רבים בגוף. המגנזיום חיוני גם לבניית העצמות, לוויסות הפעילות של השרירים ושל העצבים, לשמירה על קצב לב יציב, לתמיכה בתפקוד התקין של מערכת החיסון, לוויסות רמות הסוכר בדם ולשמירה על לחץ דם תקין. מגנזיום עוזר לנטרל את חומציות הקיבה ומסייע להגברת התנועתיות של המעיים. מי שסובל ממחסור במגנזיום הם בעיקר נשים וקשישים ולמחסור הזה מייחסים שורה ארוכה של בעיות בריאות ביניהן לחץ דם גבוה, סוכרת, טרשת עורקים, הפרעות בקצב הלב, אוסטאופורוזיס ועוד.

כאמור, מגנזיום חשוב לשמירה על בריאות העצמות. צריכה מוגברת של מגנזיום מסייעת להגדיל את צפיפות העצם ולמנוע אוסטאופורוזיס ושברים. צריכה של מגנזיום מתוספי תזונה עשויה לעזור לנשים מבוגרות לשפר את צפיפות העצם. על פי המלצות התזונה המינון המומלץ לגברים לצריכת מגנזיום ליום הוא כ-350 מ"ג, ולנשים ליום כ-300 מ"ג. כמו כן חשוב לשים לב לצריכת הסידן כאשר מגבירים את צריכת המגנזיום. כמובן שמומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל על המינון והסוג המומלץ.

——————-

אירית נופארבר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות