איכות חיים

שיפור פוריות עפ"י הרפואה הסינית

לא תמיד קל להיכנס להריון בדיוק בזמן שאנו רוצים. לרפואה הסינית יש כמה פתרונות שיכולים לעזור במקביל לטיפול הקונבנציונלי אצל הרופא

יש נשים שמצליחות להיכנס להריון בקלות, אך כמובן שזה לא המצב אצל כולן ויש נשים שמתקשות להיכנס להריון. בכל מקרה כזה חובה להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי הניסיונות להיכנס להריון, והחוויות הקשורות לתהליך הזה, על מנת לגבש גישה אופטימלית שתגדיל את הסיכויים שלכם להיכנס להריון.

מעבר לכך יש כמובן גם דרכים טבעיות לשפר את הפוריות. יש מאמרים התומכים בגורמים תזונתיים ובאורחות חיים ספציפיים שעשויים לתרום לשיפור הסיכויים להיכנס להריון. למשל, שורש המאקה ידוע כצמח המסייע בבעיות פריון. מעבר לזה, בחרנו לבחון כיצד הרפואה הסינית מתייחסת לבעיות פוריות.

כולנו יודעים שסטרס לא טוב לבריאות, ושהוא מפעיל תגובות לא טובות בגוף. ברפואה הסינית מאמינים שאורח חיים לחוץ לוקח את זרימת הדם ממערכת הרבייה ושולח אותו לכיוון הרגליים, כלומר משנה את כיוון הזרימה. הפתרון הוא להחזיר ולהגביר את זרימת הדם לאיברי הרבייה.

על פי מטפלים ברפואה סינית, למעלה ממחצית הזוגות נעזרים בטיפולי פוריות למרות שמצבם תקין, והסיבה העיקרית לאי יכולתם של אותם אנשים בריאים להיכנס להריון היא לרוב סטרס ומתח. הטענה היא כי הזרימה האנרגטית נפגעת ומובילה למצב בו רירית הרחם של האישה הופכת להיות עוינת לזרע של הגבר, ומגיבה אליו בדחייה.

בכדי להרגיע את בני הזוג לקראת הכניסה להריון, המטפל הסיני יזמין את שני בני הזוג לטיפול. הפתרון, כאמור, הוא להחזיר ולהגביר את זרימת הדם לאיברי הרבייה. דיקור סיני עוזר לאיברי הרבייה לקבל זרימת הדם האופטימאלית להם.

ובכלל טיפולים ברפואה הסינית יכללו שיטות להרגעה ותמיכה כמו דיקור סיני ופורמולות צמחי מרפא, אותן רצוי לקחת כמה חודשים לפני הכניסה המיועדת להריון, וכדאי להמשיך להשתמש בהן במהלך ההריון (כמובן בשיתוף הרופא המטפל). הפורמולות מאזנות ומחזקות את גוף האישה, בייצור ההמוגלובין והברזל בגוף, ועוזרות לסייע בתהליך עיבוי רירית הרחם כדי להכין אותה לקליטת הריון.

כידוע, פעמים רבות הבעיות של כניסה להריון מתחילות בחוסר איזון הורמונלי. גם כאן הפורמולות השונות עוזרות ויחד איתן הטיפול בסטרס שמעלה את רמת הפרולקטין בגוף, הורמון שמשפיע גם על הביוץ. כלומר גם כאן, חשוב לטפל בלחץ ולא רק בבעיה עצמה, שהרי ברפואה הסינית מדברים על איזון הגוף והנפש באופן כללי ודבר משפיע על דבר.

יום הביוץ של האישה הוא בדרך כלל בין היום ה-12 ליום ה-13 למחזור של האישה. לפי הרפואה הסינית, כדי להעלות את הסיכוי לכניסה להריון צריך לקיים יחסי מין מהיום העשירי ועד ליום ה-16, רצוי כל יום ואפילו פעמיים ביום.

לפי הרפואה הסינית, פוריות האישה מושפעת ממספר מערכות ואיברים בגוף, כשאחד האיברים שמעורבים בבעיות פוריות רבות הן הכליות, שעל פי הרפואה הסינית אחראיות על פלג הגוף התחתון, על הרחם ועל מערכת המין הנשית. אם הכליות חלשות יכולה להיווצר בעיית פוריות. המטפל ברפואה הסינית יחזק את האספקט החלש בכליות, יחזיר את הגוף לאיזון ובכך יעלה את הסיכוי להיכנס להריון.

—————

רונן רוזנבלט ניר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות