אוכל

מלא בריאות כרימון

לכבוד השנה החדשה הרגשנו שחשוב להדגיש בפניכם עוד פעם עד כמה הרימון הוא מהפירות המופלאים והבריאים ביותר שיש

את העובדה שהרימון, אחד משבעת המינים ופרי ארץ ישראלי המוזכר מאות פעמים בכתובים בריא לנו, גילו כבר מזמן. אפילו הרמב"ם כתב שניתן להשתמש בקליפת הרימון לעצירת דימום מפצעים, ובמיץ שלו לעצירת שלשולים. סגולותיו הרפואיות הרבות וטעמו המופלא מעידים על כך שלא סתם יש לפרי היפה הזה כתר והוא מסמל בתחילת השנה את הפוריות והשפע שאנחנו מייחלים לו.

הרימון הוא פרי שנחקר בהקשרים בריאותיים שונים ורבים, כי מאז ומתמיד התייחסו אליו כסוג של תרופה טבעית. לכל חלק שלו מיוחסות סגולות רפואיות אחרות: לגרגירים, למיץ ולקליפה. רימון ממוצע מכיל כמויות גבוהות במיוחד של ויטמינים, במיוחד ויטמין C, מינרלים וסיבים תזונתיים.

בצורתו, הרימון מזכיר את הלב ואכן יש לו השפעה טובה על מערכת כלי הדם והלב. שתייה יומית של מיץ רימונים משפרת את מצבם של אנשים הסובלים מטרשת עורקים, ומחזקת את פעילות הלב. הרימון דל יחסית בקלוריות, והוא מכיל רכיבים אנטי דלקתיים שונים, הוא גם מסייע לבעיות עיכול ואפילו למחלות כמו קרוהן וקוליטיס, וריבוי הסיבים התזונתיים בו משפרים את פעולות העיכול.

מכיוון שהוא עשיר מאוד בויטמין C ובחומצת שומן אנטי חיידקית, הוא יכול לסייע גם לכאבי גרון ומסיבות דומות, יש לו יכולת לסייע לשמירה על בריאות הפה והחניכיים. באחד המחקרים הרבים על הרימון נמצא כי לאחר ארבעה שבועות של שימוש יומי קבוע במי שטיפת פה המכילים רימונים, נרשמה ירידה משמעותית במספר המזהמים בפה וברמת הפרוטאין שגורם להיווצרות מחלות חניכיים.

רימון מגורגר
צילום: envato elements

הרימון הוא גם נוגד חמצון עוצמתי במיוחד

הפרי והקליפה של הרימון מכילים את החומרים הפעילים טנינים-פוליפנולים, אשר עוברים תהליך בגוף שהופך אותם לחומצה אלגית שמהווה נוגד חימצון חזק ביותר. לרימון תכונה נוגדת חימצון גבוהה יותר מאשר לתה ירוק, יין אדום, אוכמניות או חמוציות.

הוא עשיר בפלבנואידים שמחזקים את מערכת החיסון, ומונעים התפתחות של תאים סרטניים, כמו סרטן העור וסרטן הערמונית, זאת בזכות חומצת השומן הפונינית שנמצאת בו שהיא בעלת פעילות אנטי סרטנית. ובפעולתם על מערכת הדם, הם מונעים לחץ דם גבוה, הורדת רמות הכולסטרול הרע LDL ברמות משמעותיות.

אבל זה לא הכל, במיץ הרימון יש ריכוז גבוה במיוחד של ברזל שנספג בקלות ולכן הוא מומלץ למי שסובל מאנמיה ולנשים בהריון ואחרי לידה.

קליפת הרימון נמצאה כיעילה לטיפול בטחורים, לטיפול נגד שלשולים ואפילו תולעים, אבל כדי ליהנות מיתרונות הקליפה יש צורך להכין אותה למאכל ולשם כך, יש להרתיח אותה בסיר עם מים, עד שהמים מאדימים, מניחים למשקה להתקרר ואז שותים.

אגב, לפי הרפואה העממית העתיקה, תה מקליפת רימון יעיל מאוד גם לעור הפנים ומונע הזדקנות, זאת בזכות העובדה שתה הרימון פוגע ברדיקלים החופשיים שנמצאים באוויר ומונע מהם לפגוע ולחמצן את תאי העור החיצוניים, או במילים אחרות, מסייע במניעת הזדקנות העור ולא סתם שלל חברות קוסמטיקה עושות שימוש ברימון כדי להעשיר את מוצריהן המצהירים שהם מעכבים את הזדקנות העור.

—————-

ד"ר מרלין אדית דניאל

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות