איכות חיים

להיפטר מהשומן הבטני: בטן שטוחה זה קל

אתם אוכלים בריא, יוצאים להליכות ומחליפים את המעלית בטיפוס יום יומי במדרגות – ועדיין השומן הבטני מסרב להיעלם. אל תאמרו נואש

הצטברות שומן בטני היא לא רק פחות אסתטית ויזואלית, אלא גם ששומן זה מעלה את הסיכון למוות מוקדם בקרב אנשים בעלי משקל גוף רגיל. לכן, מומלץ להכיר את הדרכים שיעזרו להיפטר מהשומן הבטני ומהצמיגים אחת ולתמיד.

לפני הכל: מדוע משמינים דווקא בבטן

ובכן לשאלה זו אין תשובה חד משמעית והמקום בו אנו נוטים להשמין משתנה מאדם לאדם ותלוי בגורמים שונים כגון: צריכה עודפת של פרוקטוז (חד סוכר) צריכת מרובה של אלכוהול, לחץ נפשי, שינויים הורמונליים וגורמים גנטיים – תורשתיים.

 

אל תוותרו על שעות שינה

זה אולי נשמע לא מאוד קשור, אך קיים קשר הדוק בין מחסור בשינה ולעלייה בקורטיזול, וכתוצאה מכך לעלייה במשקל הגוף. אם לא תקפידו על שינה מספקת לה זקוק גופכם, רמות של הורמון הלחץ – קורטיזול – עלול לעלות יחד עם השומן הבטני העמוק.

 

הוסיפו משקל לאימון

אתם יוצאים לרוץ, יוצאים להליכות ושומרים על שגרת אימונים קבועה? נפלא. הוסיפו לאימון הקבוע משקל. מחקרים גילו כי מתאמנים אשר הקפידו באימוני התנגדות בעצימות גבוהה בשילוב פעילות אירובית, ירדו פי שניים יותר בשומן הגוף ופי ארבעה יותר בשומן הבטן- לעומת המתאמנים בפעילות אירובית בלבד.

בנוסף, קבוצת אימוני הכוח הקפידה על תזונה עשירה בחלבון ואילו הקבוצה השנייה ניזונה מכמות מתונה של חלבון. הסברה הינה כי אובדן השומן העודף הינו תוצר של הקלוריות המוגברות אשר נשרפות לאחר הרמת משקולות ותוספת החלבון.

 

הגבירו את קצב ההליכה שלכם, עלו במדרגות במקום במעלית

אולי תופתעו לגלות, אך עצם הגברת קצב ההליכה לבדו ישרוף כ- 30% יותר קלוריות ושומן בטני ממוקד. מחקר שנעשה בארה״ב גילה כי מתאמנים שעשו אימונים קצרים ובעצימות גבוהה, ירדו ב- 20% יותר שומן בעומק הבטן לאחר 3 חודשים בלבד, בעוד שאצל מתאמנים אשר הקפידו על שגרת אימונים ארוכים יותר ובקצב מתון, לא התגלה שינוי.

ההמלצה היא כי תקפידו על 3 סטים מהירים בשבוע, המתפרשים על פני כ-30 דקות כל אחד. הקפידו על הליכה בקצב מהיר ואינטנסיבי, גם שילוב של הליכה מהירה מאוד ולאחריה הליכה מתונה היא פתרון נפלא לשריפת הקלוריות.

אמצו לעצמכם מנהג קבוע – כשאתם מסיימים את האימון, או שבים הביתה מכל פעילות אחרת, ותרו על עלייה במעלית וטפסו במדרגות, רצוי בקצב מהיר, מדובר בהרגל בריא אשר ישרוף קלוריות רבות במהלך השבוע.

————————–

אירית נופארבר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות