אוכל, איכות חיים

מלפפון מוסיף המון: על סגולות הריפוי של הירוק המוצלח הזה

הוא טעים ומלא נוזלים, מטפל בשלל מצבים בריאותיים ועושה לא פחות מפלאים לעור הפנים. הכירו את קסמיו של המלפפון

המלפפון הוא אחד מן הירקות הנפוצים ביותר בארץ ובעולם, והוא ללא ספק אחד מהבריאים ביותר. סביר כי נמצא אותו מעטר את הצלחת כמעט בכל ארוחה.

המלפפון, אליו אנו מתייחסים כאמור כאל ירק (אך לפי הגדרתו הבוטנית, מדובר בפרי) נקרא גם קישוא הגינה, והוא שייך למשפחת הדלועיים. לפניכם רשימה המונה את שלל היתרונות הבריאותיים והנפלאים שיש בירק העדין והטעים. הערה: חשוב לדעת כי לעיתים המלפפונים נמכרים מרוססים, ולכן מומלץ לרכוש את אלה האורגניים, או פשוט לגדלם לבד.

 

פיטוסטרולים: אל תקלפו את הקליפה

בקליפת המלפפון תמצאו פיטוסטרולים, רכיבים צמחיים בעלי מבנה כימי הדומה לזה של כולסטרול, שממש כמותו מתחרים על הספיגה במעי, והם מווסתים ומפחיתים את ספיגת הכולסטרול בגוף, דבר אשר גורם להפחתה בסיכון לחלות במחלות כלי דם ובמחלות לב.

 

מלא נוזלים, דל בקלוריות ובעל טעם עדין וטעים

המלפפון עשיר בנוזלים (95% מים) ודל בקלוריות, כאשר במלפפון בינוני אחד ישנן רק כ-12 קלוריות. עובדה זו ההופכת אותו למאכל מושלם עבור אלה המבקשים לרדת במשקל.

 

סובלים מצרבת? איכלו מלפפון

המלפוון מסייע להפחתת החום בקיבה ולפיכך מהווה פתרון מושלם לאנשים אשר סובלים מצרבות. מומלץ לאוכלו טרי או לסחוט ולשתות מיץ מלפפונים צונן וטעים.

 

כלורופיל

לכלורופיל, הקיים בקליפת המלפפון, תרומה אדירה בהגנה מפני השפעות סרטניות של ״הם״ (heme) – פיגמנט אדום אשר מצוי בבשר אדום ומכיל ברזל, וזאת מכיוון שמבנהו זהה לזה של ה״הם״, בהבדל מהותי אחד – הוא מכיל מגנזיום ולא ברזל ולפיכך מסייע בחסימת הפעילות המזיקה של ההם.

 

ויטמין K

מלפפון מכיל ויטמין K אשר הכרחי וחיוני לקרישת דם, והוא משפר ומחזק את העצמות, כאשר במאה גרם מלפפון יש כ-16 אחוז מהצריכה היומית המומלצת.

 

נפלא לטיפול בכוויות קלות, להורדת נפיחות ורענון עור הפנים

מסכת מלפפון פשוטה להכנה תעשה פלאים לעור הפנים ותשפר את מראהו באופן מיידי וניכר. רסקו מלפפון או טחנו אותו בבלנדר, הוסיפו שלוש כפות של יוגורט צונן, ערבבו היטב ומרחו על עור הפנים למשך כחצי שעה. לאחר מכן שטפו היטב את הפנים ונגבו בטפיחות מגבת כמו כן, אם נשרפתם מהשמש, חתכו מלפפונים לפרוסת עבות ובשרניות והניחו על מקום הכוויה למשך כחצי שעה.

 

חמרמורת (הנאגאובר)? נשנשו מלפפון לפני השינה

רוצים למנוע את כאב הראש הבלתי נסבל שפוקד אתכם לאחר ערב אלכוהול? נשנשו כמה חתיכות של מלפפון לפני השינה! המלפפונים מכילים סוכר, ויטמיני B ואלקטרוליטים אשר יפחיתו את עוצמת כאב הראש וההאנגובר למחרת בבוקר.

 

הדלת חורקת? המראה מלוכלכת? קחו מלפפון

למלפפון יכולות מדהימות, ביניהן היכולת המפתיעה להבריק מראות דהויות ולטפל בדלתות חורקות. כל שעליכם לעשות הוא למרוח תחת הדלת החורקת מלפפון, במקום שמן, ואת המראות הדהויות שפשפו היטב בעזרת פרוסת מלפפון עבה, התוצאות מפתיעות!

———————-

ד'ר ענבל לוסטיג

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות