אוכל

כוסית או שתיים לא יזיקו? לא בטוח

אז זהו, שיש בהחלט מצב שכן: מה קורה לגוף כששותים אלכוהול? התובנה ששתיית אלכוהול במידה מתונה אינה מזיקה נפוצה מאוד, אולם יש דעות אחרות המצביעות על הסיכון שבכל לגימה

חשבתם שרק שתיינים כבדים מסכנים את בריאותם בעת שתייה? שאם תשתו במידה ובכמות מועטה לא תפגעו בגופכם, ובכן מחקרים גילו כי גם שתייה מתונה של אלכוהול עלולה להזיק ולפגוע בבריאות גופנו, ולגרום להתפתחות שלל בעיות בריאותיות.

בשורות רעות: נכון שבעבר ניסו להגדיר את הכמות המדויקת המותרת לשתייה שלא תייצר פגיעה בבריאותנו, ואולם מחקרים רבים טוענים כי הדרך היעילה ביותר לשמור על גופנו בריא מפגעי האלכוהול היא דרך הימנעות בלבד.

500 מחקרים שונים אשר נערכו בכל רחבי העולם גילו כי אלכוהול הינו הגורם המוביל השביעי במספר למוות בטרם עת נכון לשנת 2016. עוד גילו כי 2.6 מקרי מוות התרחשו בשל צריכתו של אלכוהול וכי אנשים אשר שתו שני משקאות אלכוהוליים ביום בלבד נמצאו בסיכון גבוה בשבעה אחוז לפתח מחלות שונות לעומת אלה שאינם שותים. הסיכון עלה ב-37% אם האדם שתה 5 משקאות אלכוהוליים מדי יום.

 

מפתיע ובלתי צפוי

לאלכוהול יש טבע הפכפך ובלתי צפוי, ויש להיזהר מהתגובות שהוא עלול לעורר, ומהשפעתו המזיקה על גופנו ועל נפשנו.

 

מחלת כבד עלולה להביא להרס מוחלט שלו

הכבד אחראי על סילוק חומרים רעילים מגופנו ובכלל זה גם את האלכוהול. אנשים המרבים לשתות אלכוהול באופן תדיר עלולים לפתח דלקות שונות ומחלות כבד כרוניות וקשות, דבר שיפגע בתפקודו של הכבד וביכולתו לפרק ולסלק חומרים אשר פוגעים ומזיקים לגוף.

 

היפוגליקמיה והיפרגליקמיה

אם נפגע תפקודם של הלבלב ושל הכבד, רמת הסוכר בדם עשויה לרדת ולכן נוצרת היפוגליקמיה (תת סוכר בגוף), כאשר הלבלב, המסייע בבקרת האינסולין בגוף ובתגובתו לגלוקוז נפגע עלול להיווצר מצב לפיו מדוכא ייצור האינסולין ונפגם מה שעשוי להוביל להיפרגליקמיה. אלכוהול מחבל ביכולתו של הגוף לשמור על רמות הגלוקוז הבריאות ומגביר את הסיכון לחלות בסוכרת.

 

פגיעה במערכת החיסונית של הגוף

שתייה מרובה של אלכוהול פוגעת ומחלישה את המערכת החיסונית שלנו ומקשה על הגוף להילחם בחיידקים אשר תוקפים אותו. צריכה מוגברת של אלכוהול עלולה לגרום לדלקת ריאות ואף לשחפת, כמו גם לסוגי סרטן שונים בינהם: סרטן השד, המעי הגס וסרטן הפה.

לסיכום, מדובר ברשימה חלקית למידי של בעיות ותחלואים העלולים להיגרם כתוצאה משתיית אלכוהול וכפי שגילינו, אפילו לא כזו הנחשבת למוגזמת או מופרזת. נסו להימנע מהרגל מזיק זה ולהחליפו בהרגלים מהנים ובריאים.

———————

יוסי חיים

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות