איכות חיים

כיצד מחזקים את הקשר בין אחים?

איך מחזקים את הקשר בין הילדים בימים של סוף החופש, קורונה בדרך וגלי חום שלא נגמרים, כשהדבר נראה מאתגר מתמיד? על כך בכתבה הבאה

ימים משוגעים עוברים על כולנו, החופש הגדול שמאלץ אותנו לשגרה עמוסה וצפופה ולשעות רבות של שהייה יחד, הקורונה שלא מרפה והבידודים שלא מעט משפחות נאלצות לעבור. הילדים רבים בלי סוף, מתקוטטים ומקנאים. לפניכם כמה עצות טובות במיוחד אשר יתרמו ויהדקו את הקשרים בין ילדיכם.

כל אחד אחר ושונה – הימנעו מהשוואות

אם אתם עושים השוואות בין הילדים, פשוט הימנעו מהרגל זה בכל מחיר – ראשית כי זו דרישה מוגזמת ולא הוגנת, כל ילד הוא אחר ושונה ואין סיבה לצפות משני ילדים שונים, להתנהג באופן זהה. ושנית, ולא פחות חשוב, השוואה יוצרת בילדים כעס, קנאה ותחושה גדולה של חוסר הוגנות ותסכול, משפטים כמו ״קח דוגמא מאחיך״, או ״למה אתה לא יכול להיות יותר דומה לאחיך״, יעוררו ויעודדו קנאה וזעם אשר יפגמו לאורך זמן בקשר בין האחים ויטפחו את תחושת הטינה והכעס.

תפסיקו להתערב – תנו להם לפתור לבד את הבעיות

הילדים רבים וצועקים? הניחו להם להתמודד ואל תתערבו! ברוב במקרים התערבותכם תסתיים רק בתסכול של צד כלשהו, שירגיש שאתם נוקטים עמדה ולא מצדדים בו. לכן הניחו לילדים ליישב את המריבות בינהם ולמצוא את הדרך הטובה ביותר להסתדר, הם יצליחו למצוא פתרון, מה גם שריבי אחים מהווים דרך מצוינת ללמוד מה מותר ומה אסור וכיצד יהא עלינו להתנהג בסיטואציות דומות בעתיד, הניחו להם ללמוד לבד.

 

אל תכפו עליהם להיות יחד – הם לא חייבים

נכון שכולנו חלמנו על משפחה כמו בסרטים ובעיני רוחנו כולם מתחבקים, אוהבים ויושבים מכורבלים לצפות בבינג׳ של סדרות, אבל מה לעשות שבמציאות הדברים לרוב נראים אחרת והילדים שלכם ממש לא רוצים לבלות במחיצת אחיהם, אל תעבירו להם מסר שהם חייבים לעשות זאת רק כי לכם זה חשוב, והניחו להם לבחור כיצד הם רוצים להעביר את שעות הפנאי שלהם ועם מי הם משתוקקים לבלות.

 

אתגר התאומים – שני אנשים נפרדים

אם אתם הורים לתאומים, האתגר מורכב הרבה יותר וזאת מכיוון שתאומים באופן ברור, נוטים להיות רגישים יותר למאבקים, תחרויות והשוואות ולכן נדרשת מההורה רגישות מיוחדת וגישה עדינה ופייסנית. אל תעדיפו תאום אחד על אחר והעניקו יחס לכל אחד באופן שווה. ייצרו נפרדות והבדלה, הם שניי אנשים שונים וחשוב שהם ירגישו ככה וידעו שלכל אחד מהם יש את הפינה שלו, המקום שלו בבית והעולם הפרטי והמופרד שלו. התנהגות זו תתרום ותחזק את הקשר בין האחים.

 

אח הוא לא הורה – אל תעניקו לו סמכויות לא שוויוניות

אל תטילו משימות על האח גדול ואל תצפו ממנו להנחות או לנהל את העניינים כשאתם לא נמצאים, אח גדול הוא לא הורה, יהיה פער הגילאים אשר יהיה. תפקיד החינוך וההכוונה מוטל עליכם ולא על ילדיכם, כשילד אחד מרגיש שהוא בתפקיד המבוגר האחראי מייצר הדבר תסכול ותחושת אי שוויונית בקשר בין האחים. הימנעו מכך ואל תעניקו לאף אחד כוח מיותר על האחר.

———–

יסמין אדמון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות