איכות חיים

טיפול בעור בעייתי

סרחי עור אינם מסוכנים ולא גורמים לכאב או לתחושת אי נוחות, אבל מי שמרגיש שהם אינם אסתטיים ישמח להסירם. מדוע נוצרים סרחי עור וכיצד ניתן לטפל בהם?

מי אתם דבלולי עור?

דבלולים, או בשמו הנכון, סרחי עור, לרוב יופיעו אצל אנשים (גברים ונשים כאחדֿ) אשר חצו את גיל 45, דבלולי העור יכולים להופיע בכל מקום בגוף ואליו הם מחוברים באמצעות רקמה קטנה ודקה דמוית גבעול קטן אך לרוב יופיעו במקומות בהם קיים חיכוך ושפשוף של העור עם בגדים או עם חלקי גוף אחרים בינהם: בית החזה, הצוואר, בית השחי, מעל העפעפיים, וכאמור, בחלקים רבים ונוספים של הגוף.

בסיסם של סרחי העור יכול להיות חלק או מחוספס וצבעם לבנבן ובגווני חום. לעיתים הם נושרים מהגוף מבלי שכלל שמנו לב ופעמים אחרות הם יכולים ליפול כאשר מפעילים עליהם לחץ או לא לנשור כלל.

מה גורם לסרחי העור פתאום להתפרץ ולהופיע ?

אין ממש אבחנה מדעית העונה על שאלה זו, אך מדענים סבורים כי סרחי העור מתפרצים כתוצאה מאשכולות של כלי דם וקולגן אשר נלכדו באזורים בהם העור עבה יותר מבמקומות אחרים. כאשר שפשופים וחיכוכים בעור עשויים להיות להיות הסיבה להיווצרותם. בנוסף, אנשים הסובלים מסוכרת או מהשמנת יתר יטו לפתח סרחי עור בהסתברות גבוהה יותר וכמובן שקיים גם הגורם התורשתי.

 

מהם דרכי הטיפול בסרחי עור?

ראשית חשוב לזכור כי סרחי העור אינם מסוכנים והם לא יכולים להתפתח לכדי גידולים מסוכנים. הסרתם אינה דורשת טיפול מיוחד ולרוב הם נושרים מעצמם כתוצאה מחיכוך או שפשוף. אם יש לכם סרחי עור שאינם נושרים מעצמם ונוכחותם מציקה לכם או יוצרת אי נוחות, פנו לרופא על מנת להסיר אותם בדרך הנכונה, הבריאה והיעילה. אל תתפתו לנסות ולהסיר אותם באופן עצמאי בבית, על מנת להימנע מדימומים או מזיהומים העלולים להתפתח.

 

כיצד מסירם הרופא?

ישנן שלוש שיטות בהן משתמשים הרופאים על מנת להסיר את סרחי העור. הראשונה הינה קשירה – באמצעות חוט כירורגי הרופא מנתק את זרימת הדם לסרח העור ובכך מחסל את התפתחותו. השיטה השניה קרויה ההליך האלקטרו כירורגי וזאת על ידי שימוש באנרגיה חשמלית גבוהה שתפקידה לשרוף את דבלולי העור ולהשמידם והדבר נעשה באמצעות מספריים קטנים. ואילו השיטה השלישית, והנפוצה ביותר הינה שימוש בחנקן נוזלי אשר מקפיא את דבלול העור.

 

האם ניתן למנוע את הופעתם של סרחיי העור ?

ובכן התשובה היא לא, סרחי העור מופיעים ללא כל התראה ועשויים להיעלם באותו האופן.

לסיכום, סרחי עור אולי לא נעימים מבחינה אסטתיטית וחיכוכם על גבי העור עשוי לייצר תחושת גירוד ואי נוחות, אולם הם אינם מסוכנים ואינם מבשרים רעות. היה ואתם חשים לא בנוח עם היצמאותם, פשוט גשו לרופא ובקשו להסיר אותם.

—————

מירב קריספיל

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות