אוכל

סופר דבש: הכירו את דבש מאנוקה

סוגי הדבש נבדלים לפי העונה בה נעשה ונרדה, הפרחים שמהצוף שלהם הכינו אותו הדבורים – וכמובן, מידת הטוהר שלו. ויש גם דבש מאנוקה, היקר וכנראה המשובח בעולם

כשאנו רוכשים דבש, נדמה לנו כי מדובר בממתיק טבעי וטהור. אולם, בלא מעט מקרים, לדבש המוכר הנמכר בחנויות מוסיפים כמויות גבוהות של סוכר. קשה מאד למצוא דבש באמת טהור ואמיתי. קשה אך לא בלתי אפשרי. ואם כבר יוצאים למסע הזה, הכירו את יתרונותיו של דבש מאנוקה הניו זילנדי המדהים, ולימדו איך לזהות אותו כבר בעת הרכישה.

דבש מאנוקה מיוצר בניו זילנד על ידי דבורים שינקו צוף משיחי המאנוקה הגדלים באיזורים אלה. בדבש זה קיימים רכיבים המעניקים לו יכולת אנטי-בקטריאליות חזקות במיוחד. להבדיל מסוגי דבש אחרים, דבש מאנוקה טהור, המוכרז ככזה על ידי הרשויות בניו זילנד, אינו כולל שום רכיבים אחרים ולא עובר שום תהליך מלאכותי.

 

דבש מאנוקה טהור כולל גם רכיב הקרוי umf – ראשי תיבות של Unique Manuka Factor, העמיד בפני חום וקוטל לחסל חיידקים העמידים בדבש רגיל. כמו כן בדבש המאנוקה ישנה תרכובת אנטי-בקטריאלית העונה לשם מתילגליוקסאל בריכוזים גבוהים, פי כמה מאשר בדבש רגיל, ההופכת דבש זה למזון על, בעל יתרונות רפואיים עוצמתיים.

 

מקל ומונע בעיות במערכת העיכול

דבש מאנוקה יעיל בריפוי פצעים, ולא רק כאלו הנראים ליעין אלא גם בריפוי של פצעים פנימיים דוגמת פצעי אולקוס. על מנת ליהנות בטיפול יסודי ויעיל, יש לצרוך אותו מידי יום ובאופן קבוע. מחקר גילה כי דבש זה יעיל במיוחד בהפחתת דלקות קיבה שנגרמו בעקבות חיידק ההליקובקטר פילורי.

הדבש גם מומלץ לשימוש כמקור לפרה-ביוטיקה, שכן הוא מכיל חומרים שלא ניתנים לעיכול בשם אוליגוסכרידים, אותם צוריכם החיידקים הטובים ובפרט חיידקי ביפידובקטריום ולוקטובצילוס.

 

מרגיע ומקל על כאבי גרון

על אף הדיעה הרווחת הגורסת כי שתיית כוס תה בשילוב דבש רגיל תקל על כאב גרון, הדבר אולי נחמד ומנחם אבל לא יעיל במיוחד, וזאת מכיוון שהרכיבים האנטי – בקטיריאליים הקיימים בדבש רגיל, מאבדים את יתרונותיהם הבריאותיים בחום של התה. דבש המאנוקה, לעומת זאת, אינו מאבד את יתרונותיו וערכיו גם כשמוסיפים אותו לתה החם.

 

מהי הכמות המומלצת לצריכה יומית ?

בל נשכח כי על אף היתרונות הרבים, מדובר בסוכר, ולכן חשוב מאוד לשים לב ולהגביל את כמות הצריכה היומית ל-2-3 כפות, המהוות כ-15 גרם בלבד. חשוב לדעת: בכל במאה גרם של דבש מאנוקה יש בין 250 עד 330 קלוריות. 82 גרם פחמימות ו- 77 גרם סוכרים.

 

היכן ניתן לרכוש דבש מאנוקה טהור ואיך מוודאים שלא מדובר בחיקוי?

בכל רשת של מוצרי טבע וחנויות טבע תוכלו למצוא את דבש מאנוקה הנפלא, והוא מוצע למכירה גם בחנויות אינטרנטיות. בעת הרכישה, חשוב לשים לב ולוודא שהדבש יוצר בניו זילנד, וכי מצוין על גבי אריזתו שיש בתוכו גורם מאנוקה או בלעז פקטור מאנוקה ייחודי UMF UNIQUE MANUKA FACTOR במינון סביר ולוודא שהמוצר בעל ציון UMF של 20-25 ויותר.

—————————

ד"ר רונן מנדי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות