אוכל, איכות חיים

לא רק בחמוצים: על נפלאותיו של השמיר

שמיר, אחד מעשבי התיבול האהובים והנפוצים ביותר, הוא יותר מאשר עשב ירקרק וטעים. מסתבר שהוא משפיע ומסייע לנו הרבה יותר ממה שנדמה ממבט ראשון

שמיר הוא צמח חד שנתי אשר צומח בדרום מערב ובמרכז אסיה, וגם אצלנו בארץ ישראל. והוא לא רק מעניק טעם נפלא למרק ותורם לתיבולם של מאכלים שונים, הוא גם עמוס ביתרונות בריאותיים. הכירו את סגולותיו הנפלאות של עשב התיבול ושל שמניו האתריים.

מטפל בדלקות

השמיר רווי במינרלים ובתרכובות כימיות דוגמת לימונן (Limonene) וקרבון (Carvone), אשר מחזקות ושומרות על המערכת החיסונית. לצמח יכולות אנטי-דלקתיות, דבר המתבטא בעיקר בשיכוך כאבים הנובעים ממחלות דוגמת דלקת פרקים.

 

חיזוק ושמירה על העצמות

עם השנים, עצמות גופנו מאבדות את המינרלים שבהן ואת דחיסותן, כמו למשל במסגרת מחלת דלדול העצם. על מנת ליהנות מעצמות בריאות וחזקות, יש לצרוך מינרליים דוגמת סידן, זרחן ומגנזיום, אשר נמצאים בשפע בעשב תיבול מדהים זה. שמיר הוא מקור מצויין לסידן (208 מ"ג ל-100 גרם, כחמישית מהמנה היומית המומלצת לגיל 19 ומעלה).

 

הקלה וטיפול בבעיות נשימה

בעבור אלה הסובלים מאלרגיות, אסתמה או בעיות נשימה אחרות, שמניו האתריים של השמיר יהווה פתרון יעיל, נפלא וטבעי. זאת, מפני שיש בין יתר מרכיביהם פלבונואידים דוגמת קמפרום, אשר מנקים את דרכי הנשימה מפסולת ולכלוך ומונעים גודש שהצטבר במערכת הנשימה שלנו.

 

טיפול יעיל בשלשולים

אם אתם סובלים משלשולים, התחילו לצרוך את שמניו האתריים של השמיר, וזאת מכיוון שהם ניחנו בשלל מרכיבים מעולים דוגמת הפלבונואידים שהזכרנו קודם, הנלחם בזיהומים המאיימים לפגוע בגוף ובמערכת העיכול שלנו.

 

מטפל בהפרעות שינה

עבור אנשים אשר סובלים מהפרעות בשינה ומתקשים לישון באופן טוב ורציף במהלך הלילה, מומלץ לעשות היכרות עם השמנים האתריים של השמיר, מכיוון שבשל מרכיבים דוגמת ויטמנין מקבוצת b, הם מסייעים להירדם ומרגיעים את הגוף.

 

שמירה על רעננות ובריאות הפה

שמיר, בצורתו הקצוצה, מנטרל ריח פה לא נעים ומחליף אותו ברעננות ובריח נעים ועדין (בדומה ללעיסת מסטיק). בשמניו האתריים קיימים גם נוגדי חמצון המצטיינים בחיסולם של רדיקלים חופשיים וחיידקים שונים הנמצאים בפינו, ועוזרים בהגנה על השיניים ועל החניכיים. בנוסף, בשמיר ישנו סידן המחזק ושומר על השיניים.

 

סיוע בהתמודדות עם סוכרת

בכוחה של אכילת שמיר לסייע לאנשים הסובלים ממחלת הסוכרת, ובפרט כאשר המחלה נובעת מצריכת סטרואידים. מחקר שבוצע בשנת 2008 על עכברי מעבדה הסובלים מסוכרת מסוג זה, גילה כי צריכת שמיר לזמן של 22 ימים עזרה להוריד את רמות האינסולין בדם.

—————————–

רויטל שבי

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות