איכות חיים

אקזמה: איך לטפל בה באופן טבעי?

זו כנראה מחלת העור הנפוצה ביותר בעולם, היא לא נעימה ואף פוגמת במראה ובביטחון העצמי שלנו. אבל ניתן בהחלט לחיות עמה ולטפל בה, אם רק נקפיד על כמה דברים

אקזמה היא מחלת עור שכיחה ממנה סובלים עשרות מיליוני אנשים (בארה״ב לבדה מוערך המספר בכ- 32 מיליוני אנשים) והיא באה לידי ביטוי בנגעים אדמדמים ומגרדים בעור, אך אל דאגה, אקזמה אינה גזירת גורל ובהחלט ניתן לטפל בה באופן פשוט וטבעי.

תסמיניה של האקזמה לא נעימים במיוחד ומתבטאים בפריחה, חטטים, אדמומיות, גירוי בעור, שלפוחיות ונפיחות בעור. המחלה פורצת לרוב בגיל הינקות, ולפעמים גם מסתיימת בו – אך לא מעט אנשים סובלים ממנה גם בבגרותם. מה ניתן לעשות על מנת להרגיע, להתגבר ואף למנוע מחלת עור טורדנית זו באופן טבעי?

 

ג׳ל אלוורה

אלוורה מצטיינת בהרגעה ושיכוך של דלקות, ולכן מומלץ למרוח גיל אלוורה, או ישירות מהעלים של הצמח (אותו ניתן ומומלץ לגדל מחוץ לבית) ישירות על אזור האקזמה המגורה, ובכך להרגיע את תחושת אי הנוחות והגירוד.

 

דבש

לדבש יש תכונות אנטי בקטריאליות נוגדות דלקות, והוא בעל יכולת לעזור ולטפל בריפוי פצעים ומחלות עור שונות, ואף לחזק את המערכת החיסונית של הגוף כמו גם לסייע לו להיאבק בדלקות וזיהומים שונים, להזין את העור בלחות ולזרז החלמתו של האזור הנגוע. את הדבש יש לטפטף בעדינות ישירות על האזור הנגוע.

 

שמן עץ התה

מדובר בשמן המופק מעליו של עץ התה האוסטרלי, ולו שלל שימושים ויתרונות בריאותיים, ביניהם היכולת לטפל בסוגים שונים של בעיות עור ובכללן אקזמה. השמן שופע בתכונות נוגדות דלקות ואנטי בקטריאליות, המסייעות לפצע להירפא ולהחלים. על מנת להשתמש בשמן עץ התה באופן יעיל, יש לערבבו עם שמן בסיס דוגמת שמן שקדים, שמן קוקוס או שמן זית, ולמרוח ישירות על האזורים הנגועים. מהר מאוד תחושו בתחושת הרגעה והקלה.

 

חומץ תפוחים

חומץ סיידר התפוחים הוא בעל סגולות רפואיות רבות, וידוע כעושה פלאים ומטפל בשלל בעיות, בכללן מחלת האקזמה. שימוש בחומץ סיידר תפוחים ישכך וירגיע את האזור הנגוע בעור, ילחם בבקטריות הגורמות לאי הנוחות ויסייע לאיזון החומציות.

חשוב לדלל את חומץ התפוחים בטרם השימוש, וניתן להשתמש בו בשני אופנים שונים: הראשון, באמצעות חבישת צמר גפן או גזה טבולה בחומץ התפוחים (מהול במים) ולהניחה על גבי העור למשך שלוש/ארבע שעות.

הדרך השניה הינה באמצעות אמבטיית חומץ סיידר, על ידי הוספה של שתי כוסות חומץ סיידר תפוחים לאמבט מלא במים חמים. יש לטבול באמבטיה לזמן הנע בין עשר לעשרים דקות, לשטוף את הגוף היטב ולמרוח קרם לחות לאחר ניגוב העור.

——————-

רפאל רוזנסקי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות