איכות חיים

הרגלים קטנים יוצרים שינויים גדולים: כך נעבור לאורח חיים בריא

אם אתם רוצים לחיות אורך חיים בריא יותר, הנה כמה עצות וטיפים חשובים אודות הדרך הטובה ביותר לאמץ אורח חיים כזה ביעילות

קיץ הוא הזדמנות נהדרת לשנות הרגלים ולסגל אורח חיים בריא, שיתבטא לא רק בתזונה בריאה וטובה אלא גם בשינויים של שלל הרגלים שאולי נראים קטנים, אך הם בעלי השפעה עצומה על אורח חיינו.

שתו יותר מים, הרבה יותר

כולם יודעים כי בחום הגדול של חודשי הקיץ הלוהטים, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לשתות מים והרבה. אולם, רובנו לא פעם שוכחים להקפיד על שתייה מרובה ואפילו מספקת.

 

זכרו, הגוף מכיל כ-70% נוזלים ולכן עלינו להשיב לו את כמות הנוזלים לה הוא נזקק במהלך היום, בפרט כשחם בחוץ, ובכך למנוע התייבשות. הכמות המומלצת הנה לא פחות מליטר וחצי מים ליום, ואם אתם מקפידים על פעילות ספורטיבית, הוסיפו עוד כחצי ליטר לכל שעת אימון.

 

החליפו את המתוקים במזונות קלים לעיכול

הקרייביניג למשהו מתוק תוקף את כולנו, ואין באמת סיבה להילחם בו. הדרך היעילה יותר, וזו שתשרוד לאורך זמן היא פשוט להחליף את המתוקים המלאכותיים בנשנושים טבעיים ובריאים. למשל אבטיח צונן ומתוק, מלון קריר או תמרים עסיסיים. אכילתם תמלא את הצורך במשהו מתוק ואתם תיהנו ממזון טעים ובריא.

 

זמן להפוגה ושקט

מקמו את הנייד במקום מרוחק, החליטו על שעה קבועה בה אתם מניחים לכל הנעשה מסביב ומתרכזים רק בעצמכם, בשקט שלכם ובמשפחה. קבעו לעצמכם שעה קבועה במהלכה אתם מפנים זמן איכות לעצמכם או מבלים עם בני המשפחה, הקפידו על שיחות והתעניינו במה שקורה בחייהם של כל בני הבית.

 

תנשמו ותרגעו

זה אולי נשמע טרוויאלי, וכמעט מצחיק כי כי נשימה היא פעולה אוטומטית, אבל לפעמים אנחנו פשוט שוכחים לנשום. עשו לעצמכם מנהג קבוע וכשעה לפני ההירדמות בצעו מדיטצית נשימות, הקשיבו למדיצייה מונחות דרך אפליקציה, דאגו לאווירה רגועה ונעימה ועשו יוגה או כל פעילות מרגיעה שאתם אוהבים ונהנהים לבצע וזכרו לנשום!

 

אל תוותרו אל פעילות גופנית

לא חייבים לצאת לריצות מייגעות או להירשם לחדר כושר בעונה החמה. אבל נסו למצוא פעילות גופנית פשוטה שתיהנו לבצע, ותוכלו להתמיד בה. למשל הליכה בשעות הערב כשהשמש שוקעת ופחות חם, או קפיצה על חבל בגינה או במרפסת ביתכם – ואפילו ויתור על עליייה במעלית לטובת עלייה במדרגות הינה פעילות גופנית ובריאה. רק זכרו להתמיד בפעילות הגופנית, ולבצעה באופן קבוע.

————————–

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות