אוכל

להתפנק עם מנגו: הפרי הכי טעים עם אינסוף יתרונות הבריאים

מנגו, הפרי הטרופי והאקזוטי, טעים ומתוק במיוחד, ולא מפליא שכולם פשוט משוגעים עליו. הכירו את שלל היתרונות המדהימים והבריאים של המנגו

מנגו הוא אחד מהפירות האהובים ביותר, לא רק בארץ אלא בעולם כולו, וקיץ היא העונה בה ניתן להינות מפירותיו הטעימים והמתוקים של העץ הטרופי. מסתבר שהוא הרבה מעבר לעוד פרי טעים, הוא סופר בריא ובעל אוסף של יתרונות מדהימים.

מפוצץ בויטמנים ובמינרלים

מדובר באחד מן הפירות העשירים ביותר בויטמינים החיוניים לגופנו, בינהם וויטמני B ויטמין A,C,E כמו גם במינרלים דוגמת מגנזיום, אשלגן, אבץ, ניאצין וחוצמה פולית.

 

מנקה את הגוף מפסולת ומרעלים

שתיית מי עלי מנגו אשר הושרו במהלך הלילה על קיבה ריקה, תוריד את רמות האינסולין בבוקר, תשפר את תפקודה ובריאותה של מערכת העיכול ותנקה את גופכם משאריות היום הקודם. ואם בא לכם דווקא לאכול מנגו לארוחת בוקר ולא לשתות, תהנו מפעולת ניקוי רעלים דומה.

 

בשביל הלב

המנגו נטול שומן, כולסטרול ונתרן, ולכן יסייע בשמירה על רמת כולסטרול נמוך ובכך יפחית את הסיכון לחלות במחלות כרוניות דוגמת: סוכרת, התקפי לב ומחלות לב שונות. בנוסף, עשיר המנגו בבא קרוטן המהווה נוגד חמצון אשר בכוחו למנוע מחלות לב ומחלות כלי דם.

מנגו כל כך טעים, עסיסי ובריא | צילום: envato elements

מרגיע ומשקיט את מערכת העיכול

מנגו מסייע לקצב חילוף החומרים, וזאת מכיוון שהוא מכיל כמות גבוהה של מים וסיבים תזונתיים המגבירים את נפח הפסולת במעיים, ומונעים עצירות. כמו כן, מכיל המנגו את אנזימיי העיכול – עמילאזים שתפקידם לפרק מולקולות על מנת שיספגו בקלות.

 

בשביל לשמור על בריאות העיניים

בפרי המנגו ישנם נוגדי חמצון בשם זאקנסנטין ולוטאין אשר תורמים לבריאות העיניים, בנוסף, עשיר המנגו בויטמין A אשר חיוני לתפקוד הראייה. מדהים לדעת כי במנגו בינוני אחד בלבד תמצאו את כמות הוויטמין המומלצת ליום שלם.

 

שומר על הגוף בסיסי (אלקלי)

פרט לקיבה שצריכה להיות חומצית, שום איבר אחר בגוף אינו אמור להיות חומצי, כי אחרת היו נוצרות שלל בעיות החל מאולקוס, שפעת, דלקות פרקים, צליאק ואפילו סרטן. מנגו הוא הפרי המושלם לאיזון רמת החומציות הגוף. הוא אומנם מכיל מעט חומצות אך אלה הופכות למעשה את הגוף לבסיסי.

 

עוזר ומקל על מכת חום

אתם סובלים ממכת חום? פשוט תזללו מנגו מתוק וטעים, הוא יחזיר לגוף את הנוזלים להם הוא זקוק ובמהירות.

לסיכום, שילבו את פרי המנגו בתזונה השבועית שלכם, איכלו אותו טרי או כמיץ סחוט ורענן ותזכו לא רק בטעמו הנפלא אלא ביתרונותיו המזינים והבריאים.

———————

אסינה ענת ארדר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות