איכות חיים

על צמחי המרפא שיכולים לעזור לכאבי מחזור

יש נשים סובלות מכאבי מחזור לאורך גיל הפוריות, המופיעים בעוצמות משתנות ומשפיעים על אורח החיים בהיקפים שונים. לרפואה המסורתית יש כמה פתרונות שיכולים להקל

לא מעט נשים בגיל הפוריות סובלות מכאבי מחזור., ולא תמיד הסיבה לכאבים אלו ברורה לחלוטין. כאבי המחזור מופיעים בעוצמות שונות מאישה לאישה, כשבמצבים קשים זה בהחלט מפריע לתפקוד היומי, והן נאלצות להיעדר מבית הספר או מהעבודה.

למרות שכאב המחזור הקלאסי הכולל עיוותים בבטן התחתונה, רגישות יתר, כאבי ראש, תשישות ועוד יופיעו אצל נשים נשים רבות עם מחזור תקין, חשוב לבדוק שהכאב לא נובע מבעיה אחרת כמו אנדומטריאוזיס שדורש טיפול, או מחלת רקע אחרת. לכן חשוב לידע את הרופא/ה המטפל/ת כדי לוודא שאין בעיה כזו.

ולאחר שבדקתן, מחקרים מצאו שצמחי מרפא מסוימים יכולים להועיל מאוד בטיפול בכאבי מחזור ולהקל באופן משמעותי על הנשים הסובלות. הנה דרכים טבעיות שיכולות לסייע לכן:

 

האנג'ליקה הסינית

האנג'ליקה הסינית, כפי ששמו מרמז, הוא צמח הנפוץ בשימוש ברפואה הסינית, אך גם ברפואת הצמחים המערבית. הוא נחשב לאחד מהצמחים החשובים לטיפול בכל הבעיות ההורמונליות במערכת המין הנשית. לשורש הצמח יש יכולות השפעה ממוקדת לאזור האגן והוא משפיע ספציפית בבעיות גניקולוגיות רבות. כמו כן, האנג'ליקה נחשבת ל"ג'ינסנג נשי", הידוע כצמח מחזק ומזין, ובעל השפעות רפואיות למערכת העצבים ועוד.

האנג'ליקה תתאים למצבים גניקולוגיים שונים כמו תסמונת קדם ווסתית (PMS), אי-וסת, חוסר איזון הורמונלי, שחלות פוליציסטיות, תסמונת גיל המעבר, דימומים לא סדירים, בעיות פוריות, תסמונת ועוד. האנג'ליקה יכולה לסייע גם במצבים של טרשת עורקים, לחץ דם גבוה, קרישתיות יתר של הדם ועוד.

חשוב: למרות שכאמור הצמח ידוע כמסייע לתמיכה במגוון בעיות הקשורות במערכת הרבייה הנשית, כולל כאבי ביוץ וכאבי מחזור, חשוב להתייעץ עם מומחה בעיקר אם נוטלים תרופות מדללות דם.

כאבי מחזור | אילוסטרציה: envato elements
כאבי מחזור | אילוסטרציה: envato elements

קמומיל

הקמומיל הגרמני, שנקרא גם "בבונג" הינו צמח מרפא ידוע בעל מסורת ריפוי ותיקה ברפואת הצמחים. ברפואה המסורתית עושים בו שימוש נרחב למצבים רבים משום שהוא נחשב לצמח מרגיע, נוגד דלקת ונוגד עיוות ולכן יכול לסייע גם בהקלה על כאבי מחזור. השימוש הנפוץ בו הוא באמצעות חליטה לשתייה.

 

מאקה

היתרונות של המאקה נמצאים ברכיבי התזונה שהשורש אוגר, הנמצאים בקרקעית הסלעית של הרי האנדים הפרואניים. לרכיבים בשורשי הצמח ישנה השפעה המגבירה את החשק המיני גם אצל נשים וגם אצל גברים, והצמח ידוע כמאזן את מצב הרוח ובעל השפעה על מערכת העצבים.

מחקרים הראו כי נטילת תמצית מאקה מסייע להתגבר על מצבי לחץ וכי היא משפרת את מצב הרוח. בנוסף, נראתה השפעה מווסתת הורמונלית על נשים בגיל המעבר. נשים שנטלו מאקה דיווחו על שיפור באיזון ההורמונלי שבא לידי ביטוי בפחות כאבי מחזור, אנרגיה טובה יותר ועלייה משמעותית בחשק המיני.

 

שיח אברהם

הצמח הזה ידוע ברפואה המסורתית כצמח התומך בבריאות האישה, ומסייע בבעיות הקשורות במחזור החודשי כמו כאבי מחזור, אל וסת, מיעוט וסת או סדירות. מחקרים הצביעו על תרומתו של הצמח בהקלה על תסמינים רגשיים המלווים את התסמונת הקדם וסתית, ומחקרים הראו כי נשים שסבלו לפני קבלת המחזור מנפיחות, כאבי ראש, שינויים במצב הרוח, רגישות בחזה ועוד, דיווחו לאחר שלושה חודשי טיפול על שיפור משמעותי בתסמינים. לשיח אברהם יש גם השפעה טובה על נשים הסובלות מבעיות פריון שונות כמו תסמונת השחלות הפוליציסטיות, אי ביוץ, מיומות ועוד.

 

מליסה

המליסה, צמח תבלין נפוץ, שכולנו מכירים בגלל טעמו הלימוני והטעים ומשתמשים בעליו כחליטות לטיפול בבעיות רפואיות שונות. המליסה נחשב לצמח מרגיע ונוגד עיוות ולכן יכול לסייע בהפחתת כאבי המחזור, למתח וכנוגד עיוות.

——————

ד'ר ענבל לוסטיג

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות