אוכל

לא רק לבישול: השימושים המפתיעים של חומץ התפוחים

הוא מופק מתפוחים מרוסקים שמותססים בחביות עץ, הוא טעים ומשמש גם לבישול – אבל יתרונותיו עוד עולים על טעמו המשובח

חומץ תפוחים, אשר זכה מזמן בתואר ״סופרפוד״, מופק מרסק של תפוחים טריים אשר עברו תהליך של התססה בחביות עץ. הוא נהדר לבישול אולם כבר מאות שנים נחשב לתרופה עתיקת יומין ברפואה הטבעית, אשר בכוחה לסייע בפתרון שלל תחלואים ובעיות. לפניכם מספר שימושים סופר מפתיעים לחומץ התפוחים. לגזור ולשמור.

מלבין שיניים

חומץ תפוחים הוא מלבין שיניים טבעי ונהדר, בכל בוקר מוללו בפה חומץ תפוחים, או מרחו ישירות על גבי השיניים בתנועות חוזרות ובעזרת קיסם אוזניים, החומץ יסיר כתמים, גם את אלה הקשים, ויחסל את החיידקים הנמצאים בחניכיים ובפה.

מסייע בהקלה על מעי רגיז

לחומץ התפוחים תכונות אנטיביוטיות ובנוסף הוא מכיל פקטין אשר משמש כחומר מרגיע.

 

מנקה את הגוף מרעלים

שימוש קבוע בחומץ תפוחים ינקה את הכליות ואת הכבד מרעלים, יחזק את המערכת החיסונית ויאזן את רמת החומציות בדם ואת לחץ הדם.

 

משחרר גודש באף

ערבבו כף חומץ תפוחים בכוס מים ושתו בלגימה – פעולה זו תפתח אף סתום ותקל על דרכי הנשימה.

 

מעולה לשטיפת ירקות ופירות

כבר מזמן הובהר כי מומלץ לשטוף פירות וירקות במים בלבד ולהימנע מסבון, אך חומץ התפוחים דווקא יעשה עבודה מצויינת בשטיפת הפירות והירקות שלכם וזאת בשל היותו אנטיבקטריאלי, בטוח ובריא.

 

מעודד חיידקי מעיים בריאים

חומץ תפוחים יסייע בהזנת מאגרי החיידקים טובים שבמעיים.

 

הרגעת עקיצות יתושים טורדניות

בשל תכונותיו האנטי-בקטריאליות ואנטי דלקתיות, טיפול באמצעות חומץ תפוחים יביא להרגעה מיידית של עקיצות יתושים, יש לטבול צמר גפן בחומץ התפוחים ולנגב את אזור העקיצה.

 

יעיל בטיפול בפצעים בעור

בשל תכונותיו האנטי-בקטריאליות, חומץ התפוחים מיטיב לטפל בבעיות עור דוגמת אקזמה, כוויות, סבוריאה, פצעי בגרות ועוד. כל שעליכם לעשות הוא לספוג מעט מחומץ תפוחים על גבי צמר גפן בשילוב מים (ביחס של 1:1) ולהניח על הפצע או הכוויה ולהשאיר על המקום הנגוע למספר שעות.

 

מסייע בבעיות שינה

אנשים רבים סובלים מנדודי שינה הנובעים משלל סיבות, החלממתח וחרדה ועד תזונה לקויה, גם במקרה זה חומץ תפוחים מתגלה כפתרון בריא ויעיל במיוחד: ערבבו כף חומץ תפוחים בכוס מים פושרים הוסיפו כפית וחצי דבש ולגמו. מומלץ להכין כוס נוספת, למקרה בו תתעוררו שוב בלילה.

 

ציפורניים סדוקות ושבורות

ציפורניים סדוקות הנוטות להישבר עשויות להעיד על חוסר בתזונה, שתיית חומץ תפוחים תחזק את הציפורניים ותשיב אותן למצבן הבריא והתקין.

לסיכום, חומץ תפוחים מהווה ללא ספק פתרון טבעי ובריא לשלל בעיות והוא מצרך הכרחי בכל בית, אל תהססו – שלבו אותו בשגרת יומכם.

———————

יעל גלמונד

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות