אוכל

מה כדאי לאכול כדי שלא תיגמר לכם האנרגיה באמצע היום?

חם נורא, הימים ארוכים ולא נגמרים, ובצהריים נדמה כאילו נזדקן עד שיגיע הערב. אין כוח לכלום. זו לא חובה להיכנע לעייפות. לעתים הפתרון פשוט טמון בתזונה שלנו

מי מאיתנו לא מכיר את תחושת העייפות הזאת באמצע היום. עייפות וחוסר אנרגיה הם נחלתם של רבים באורך החיים המודרני, המכתיב ישיבה של שעות רבות במשרד, יחד עם תזונה לא נכונה ומיליון מטלות שיש להספיק. לא פלא שרבים מאיתנו הופכים לכאלה שרק מחכים לרגע בו יוכלו להניח את הראש על איזו כרית או ספה למנוחה קלה.

אבל לחוסר האנרגיה הזה יש פתרון, והוא קשור למה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו. ולא, אין כאן כוונה שתרוצו להכין עוד כוס קפה או תבלסו שוקולד. יש לנו פשוט כמה רעיונות לשיפור התזונה שלכם, כדי שיהיה קל יותר לשמור על ערנות במהלך היום.

בלי מזון מעובד

אולי כבר אין צורך להגיד, אבל נזכיר לכם בכל זאת: אמנם המבורגר וצ'יפס עשויים לנחם אתכם בזמן שאתם אוכלים אותם, אבל הערך התזונתי שלהם נמוך מאוד. ובכלל, מזון מעובד, ארוז או משומר, ממתקים וארוחות בקופסא, מלאים בדרך כלל בחומרים משמרים, שומן טראנס ושאר מרכיבים מלאכותיים שבהחלט יכולים לגרום לעייפות – וגם להזיק לבריאות.

 

זרעי צ'יה

אם ניתן, למשל אם אתם רגילים להכין לעצמכם שייקים, כדאי שתוסיפו זרעי צ'יה – הם מעניקים לגוף אנרגיה טובה בגלל היחס בין השומנים, החלבון והסיבים התזונתיים, וכמובן העובדה שמדובר בדגן מלא. תכולת הסיבים הגבוהה בזרעי צ'יה מאיטה את ספיגת הסוכרים, ומספקת תחושת מלאות שמונעת אכילת יתר.

 

פופאי המלח ידע את זה

תאכלו תרד או ירקות עליים. הרבה פעמים אנו חשים עייפות בשל מחסור בברזל בגוף. ברזל מסייע לתאי הדם האדומים בהעברת חמצן לחלקים שונים של הגוף. בתרד יש כמות רבה של ברזל, ובנוסף גם מגנזיום שהוא מינרל חשוב להפקת אנרגיה בגוף.

 

דייסה זה מצויין

מומלץ לכלול בתפריט שיבולת שועל, העשירה בחלבון ובמינרלים כמו אבץ, סידן, מגנזיום, אשלגן, ברזל ובוויטמינים כמו חומצה פולית וויטמינים מקבוצת B. מעבר לכך, ארוחת בוקר המשלבת כמות נכונה של פחמימות וחלבונים יכולה לשמור על רמת אנרגיה גבוהה במהלך היום. שיבולת שועל עשירה בסיבים תזונתיים המתעכלים בגוף במשך שעות ומספקים אנרגיה לכל היום, והיא גם יכולה להיות ארוחת ערב מושלמת מכיוון שהיא מכילה טריפטופן – חומצה אמינית העוזרת ליצור מלטונין, שכידוע הוא הורמון השינה.

 

ירקות בן אדם, ירקות

בכלל, כדאי מאוד להוסיף ירקות לתפריט. ולא, לא רק העגבניה והחסה שבהמבורגר בטייק אווי. ירקות מורכבים ממים ופחמימות, כך שקל לגוף לעכל אותם. ירקות רבים הם בעלי תכולה גבוהה של סידן, מגנזיום ואשלגן, מינרלים חשובים העוזרים לשיפור הסיבולת, העמידות והחיוניות.

 

קטניות נותנות לך כוח

תוסיפו קטניות – אפונה ושעועית הם מקורות מעולים לסידן, אשלגן ומגנזיום המחדשים את מארגי האנרגיה בגוף. שעועית היא תוספת טובה לתזונה ומומלצת בעיקר לטבעונים וצמחונים, כיוון שהיא מהווה מקור חלופי לחלבון במקום מוצרים מן החי. בנוסף, יש בשעועית ויטמינים מקבוצת B ומינרלים כמו סידן וברזל החשובים לשמירה על העצמות, מניעת אנמיה וייצור אנרגיה.

 

ולסיום – העצה הפשוטה והשימושית ביותר

שתו מים. אולי זה נשמע ברור מאליו, אבל הרבה אנשים לא שותים מספיק מים. שתיית מים חיונית לתפקוד אופטימלי של הגוף. למרות שמים אינם מספקים אנרגיה בצורה של קלוריות, הם עוזרים להקל על התהליכים האנרגטיים בגוף. נסו לשתות מים לאורך כל היום, ולהחליף את המשקאות המוגזים, קפה ואחרים. השינוי הפשוט הזה יכול לעשות הבדל גדול עוד ובמהירות.

———————–

רויטל שבי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות