איכות חיים

קופצים למים: למה כדאי לשחות ואיך עושים זאת נכון?

מה יותר מהנה מלקפוץ למים צוננים בעונת הקיץ הלוהטת? רגע לפני שאתם מזנקים פנימה, הנה מספר עצות שימושיות שיועילו עבור אלה שרוצים לשחות נכון

למה בכלל להתחיל לשחות?

מעבר לעובדה ששחייה הינה פעילות ספורטיבית נעימה ומרעננת, אימון שחייה מועיל ומסייע מאוד לירידה במשקל, מדובר בפעילות אירובית אשר שורפת קלוריות גם לאחר מספר שעות מתום האימון. כן, גם במצב המנוחה שאחרי, הגוף עוד ממשיך לשרוף קלוריות רבות.

במהלך אימון שחייה אנו מפעילים קבוצות שרירים רבות ולאורך זמן, וזאת תוך התנגדות המים. אנשים הסובלים מעודף משקל ירגישו קלילים במיוחד במים.

הקפידו לנשום לשני הצדדים, זה חשוב!

נשימה לשני הצדדים תשמור על סימטריה בתנועות הגוף והכתפיים, וכך יתחזקו שני הצדדים באופן שווה. לכן, הקפידו ולא לשכוח לנשום!

שחו בצורה נעימה ורגועה

אל תאיצו בעצמכם, ואל תאתגרו את הגוף יתר על המידה. הרפו את גופכם ושחררו כל תחושה של לחץ ומתח העלולה לגרום לשרירים למאמץ מיותר.

 

שמרו על תנוחת ראש נכונה

על מנת לשמור על תנוחת ראש נכונה בעת שחייה, יש להפנות את המבט כלפי מטה ולשמור על הראש שקוע במים. כך לא תגרמו למעמסה ומאמס יתר על הצוואר, ותחסכו מעצמכם כאבי גב עתידים.

שימו לב: טעות נפוצה בקרב שחיינים רבים ומנוסים היא להרים את הראש באופן מוגזם, ובכך לגרום לעייפות והפעלת לחץ מיותר על השכמות. ספרו את התנועות שלכם ובכך תדעו עד כמה אתם קרובים לשפת הבריכה, ולא תצטרכו להרים את הראש.

אל תכבידו על הבטן בתום האימון

כל שחיין מתחיל יודע שברגע בו הוא יוצא מהמים, הוא יחוש תחושת רעב עזה במיוחד. מומלץ שלא לאכול ארוחה כבדה בתום האימון, אלא להסתפק בפרי או ירק.

לאט לאט – אין מה למהר!

תתחילו בקטן, למשל 8 בריכות לאט ובקצב מתון. עצרו להפסקה והרגישו את מצב הנשימות ואת מצבו הכללי של הגוף, היו קשובים לו ואל תעמיסו עליו מרחקים ארוכים בזמן וקצב מהירים מידי.

 

הכי חשוב – תאהבו לשחות ותיהנו מהאימון

בסופו של דבר, תפקידה של כל פעילות גופנית היא להסב לנו תחושה טובה, וחשוב מאד שתאהבו את הפעילות הספורטיבית בה בחרתם לעסוק. כדי שלא ימאס לכם ותוכלו להתמיד בה לאורך זמן, וליהנות משמירה על גוף חזק ובריא. תקשיבו לשקט שמתחת המים, נסו להיות קשובים למחשבות שבמהלך היום אולי לא נשמעות, תהנו ממגע המים, מצלילם, ופשוט התמסרו לחווית השחייה. היא באמת נפלאה.

—————————–

קורין שבת

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות