איכות חיים

טיפים ממאמנת כושר: איך לא ניתן לסגר, אם יהיה, לעצור אותנו

האם יהיה סגר בחגים? עוד לא ברור. מה שכן ברור הוא שאסור לנו לחזור למה שהיה בסגרים הקודמים, כשרבים מדי הזניחו את שגרת הכושר שלהם והרשו לעצמם לשקוע. ריאיון אופטימי

כולם מדברים על סגר. סליחה, מדברים על "אולי יהיה סגר" בספטמבר. זה מעורר חשש מלחזור לתקופת הסגרים, בה אנשים רבים נכנסו לחרדות, הפסיקו לעשות כושר ונלו במשקל. שוחחנו עם מאמנת הכושר הוותיקה שרונה גבאי בר, וביקשנו עצות איך לא להיכנס ללופ הזה, ואיך לשמור על תנועתיות גם בסגרים.

"הדבר הכי טוב הוא להתחיל לעשות סדר יום. לקום בבוקר, להחליף בגדים, לשים בגדי ספורט ולהיכנס ישר למצב של חוסר ישיבה", אומרת גבאי בר, ומוסיפה "לא משנה איזו פעילות גופנית, העיקר שזה יעשה לבנאדם טוב ויוציא אותו ממצב ישיבה. אפשר לעשות את זה לבד, אפשר להתחבר לאתרי כושר, אפשר להתחבר למאמנים שעושים זומים במחיר שווה לכל כיס, אפשר לחפש בין מיליון אתרים שהיום זמינים לכולם".

"העיקר שהבנאדם ימצא את הדבר שמתאים לו, ולא להגיע למצב הזה של החוסר מעש וחוסר סדר יום, כי זה לופ שקשה לצאת ממנו. חשוב לקבוע מההתחלה סדר יום שיש בו גם פעילות גופנית, אחרת זה משפיע נפשית ופיזית: השמנת יתר, תסכולים, חרדות, לא חסר. ההצעה הראשונית שלי לכל אדם שקורא את הראיון הזה ורוצה לשמור על כושר, על שפיות ועל בריאות הנפש, היא להחליט שעושים סדר יום שכלולה בו פעילות גופנית".

-איך אדם שלא רגיל למצב הזה מתחיל להתאמן בכלל?

"קמת בבוקר, אין לך אביזרים ואין לך כלום? צא להליכה קודם כל. צא ושחרר את המוח. בהליכה יש המון דברים חיוביים וחיוניים, זה שומר על התנועתיות של הגוף, זה מרזה, זה אולי נשמע כמו 'בסך הכל הליכה' אבל היא עושה כל כך הרבה".

שרונה גבאי בר

"מעבר לזה אפשר להשתמש באביזרים שנמצאים ברחוב, אפשר ללכת לפארקים שיש בהם מתקני אימון. אפשר להשתמש עם אביזרים בתוך הבית עצמו, בקבוקי מים מלאים, קופסאות שימורים כתחליף למשקולות ואפילו מטאטא יכול לעזור בתרגילי פילאטיס. אני יודעת שאולי קל להגיד, אבל המצב לא רגיל והוא מצריך חשיבה שיוצאת מהקופסה.

"לדוגמא, אפשר לבנות ממש לו"ז שבועי של אימונים בהתאם לרמת הקושי של אותו אדם. קודם כל הליכה, אחר כך מדרגות, זה יש בכל בניין, ניתן לעשות פוש אפ על המדרגות, כפיפות מרפקים על הקיר או על המדרגות, אפשר לקחת קופסאות שימורים ולהרחיק את הידיים לצדדים ולקרב. אפשר לעשות המון תרגילים בלי אביזרים שקונים בחנות".

יצא לך בטח לראות אנשים שלא התאמנו בכל תקופת הסגרים.

"הכרתי אנשים שלא התאמנו הרבה זמן בסגרים, נכנסו ללופ של סחרור וחרדות ועלייה במשקל, וכשחזרנו לפני חצי שנה זו הייתה החזרה הראשונה שלהם לאימון. לכן, הפעם, צריך לדעת מראש לא להיכנס למקום הזה, אלא פשוט להתחיל. כשאדם מתחיל לראות תוצאות, זה בעצם הפידבק שאתה מקבל מעצמך, והפידבק לא מגיע אחרי הרבה זמן.

"כמובן שזה תלוי גם בתזונה ובעוד גורמים, אבל הפידבק מגיע. מתחילים בהליכה, מוסיפים כמה כפיפות בטן, כמה תרגילי ידיים, כל פעם מוסיפים עוד כמה דקות עד שמגיעים לזמן אימון של שעה".

שלושה טיפים איך לא להיכנס למצב רוח ירוד ולתמרץ את עצמך לצאת ולעשות ספורט?

"לקום ולשים מוזיקה, ולא סתם מוזיקה, אלא כזאת שעושה לך שמח. דבר שני, לדבר עם עצמך ולהרים את עצמך, כי אם לא תעשה את זה, לא בטוח שאחרים יעשו. לקום לצאת מהפיג'מה, לשטוף פנים ולהרים לעצמך כל יום. לראות אם השכן או השכנה בסביבה נמצאים ואולי גם להם נורא בא לצאת איתך החוצה להתאוורר קצת".

—————————

יסמין אדמון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות