איכות חיים

5 עצות שימושיות במיוחד לגידול ילדים

נכון, ילדים לא מגיעים עם חוברת הפעלה, וישנם לא מעט מצבים בהם כולנו מרגישים חסרי אונים ואובדי עצות. לפניכם 5 טיפים שיעזרו עם ילדים בצורה טובה ומעצימה

הילדים שלנו הם לא שטנץ וכל ילד שונה וייחודי, אך ישנם מספר כלים שהיכרות עמם ויישום שלהם בהחלט יהפכו את החיים ואת ההתנהלות מול הילדים להרבה יותר קלים.

אל תעצרו את הסקרנות – תנו להם לשאול

מי לא מכיר את שלב ״הלמה, ״מה זה״ ו״איך זה קורה״? ילדים הם יצורים סקרנים שאוהבים ללמוד ולדעת דברים חדשים, וממש לא אכפת להם אם בא לכם לענות כעת או אם אתם בכלל יודעים את התשובה. הם רוצים לדעת הכל, ועכשיו. אל תדכאו בהם את התכונה המופלאה הזו, ואם אתם לא יודעים את התשובה, פשוט אימרו להם זאת ולימדו איתם יחד. אחרי הכל, כל הידע זמין לכולנו בלחיצת מקלדת.

העשירו את דמיונם של הילדים ומלאו אותם באתגרים חדשים

נכון שלפעמים הרבה יותר קל ונוח להושיב את הילדים מול מסכים מרצדים ולקנות לעצמכם עוד מספר דקות של שקט, אבל אל תרדימו את הדרייב הפנימי שבילדיכם, הקורא לחקור ולהתנסות בדברים חדשים. הקדישו זמן לילדיכם, למדו אותם דברים חדשים, הרחיבו והעשירו את עולמם, תנו להם להיות אחראים על דברים ולהתנסות בהם.

 

תלמדו אותם מי אתם ומה אתם חושבים

ילדים מעריצים את ההורה שלהם, ועבורם הוא כל יכול. הוא שמלמד אותם, מציל ומגן עליהם מפני העולם. מכיוון שילדים מחקים את ההתנהגיות שלנו וסופגים את האנרגיות שלנו, חשוב והכרחי שתלמדו אותם, גם באמצעות התנהגויות, את כל מה שחשוב לדעת – העשירו את שפתם, למדו אותם לחשוב מחוץ לקופסא, לראות מעבר למה שנראה, לפעול נכון ולהיות האנשים שבעיניכם נכון וחשוב להיות.

 

החמיאו לילדים שלכם וחזקו התהנגויות טובות

הרבו בחיזוקים חיוביים, פזרו מילים טובות ומחמאות כאשר הילד שלכם עשה משהו נכון וטוב, הדבר ילמד אותו שכדאי ושווה לו להמשיך ולנהוג באופן זה וחשוב לא פחות – תנו להם דוגמא אישית ותתנהגו כפי שאתם רוצים שהם עצמם ינהגו – ילדים מחקים את הוריהם בכל דבר ובכל דרך.

 

דברו בשפה חיובית והנחו אותם באופן מעצים ונעים

ילדים זקוקים להכוונה ברורה וחד משמעית על מנת לדעת כיצד לפעול, אך חשוב שהן תוגשנה בצורה חיובית ולא שלילית. הקפידו להסביר לילדים שלכם מה נכון לעשות וכיצד לעשותה ולא מה לא. אל תקמצו בהסברים, ילדים אוהבים וצריכים להבין את פשר הדברים ומדוע עליהם לנהוג כך ולא אחרת. למדו אותם זאת בסבלנות ובנעם.

————————–

רונן רוזנבלט ניר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות