איכות חיים

הגב כואב? לרפואה המשלימה יש כמה פתרונות

גב כואב הוא מהרעות החולות של העידן המודרני, ולא תמיד יש לו פתרון ברור. אחרי בדיקה שלא מדובר במצב רפואי מסוכן, כדי לנסות את אחד הפתרונות שלהלן, שיכולים להקל ולשפר את המצב

כמעט כל אחד סובל או סבל בתקופה מסוימת בחייו מכאבי גב, שיכולים להגיע בעוצמות שונות, באזורים שונים, בזמנים שונים ובאופי כאב שונה. הגורמים לכאבי גב הם רבים ושונים, החל מתאונה, מצב דלקתי באזור הגב, היצרות התעלות העצביות, הריון מתקדם, יציבה לא נכונה, תזוזה של הדיסק המפריד בין החוליות, עקמת ועוד. הבעיות נובעות מפגיעה כלשהי בעמוד השדרה או ברקמות הרכות (שרירים, גידים, סחוס ורצועות). הן מגבילות את התנועה ובמקרים רבים גורמות לכאב.

בלא מעט מקרים, כאבי גב עלול להפוך לכאב כרוני המשפיע על איכות החיים ויכולת התפקוד היומיומית. אדם הסובל מכאב גב כרוני, צריך להגיע קודם כל לבירור רפואי קונבנציונלי בכדי לאבחן את הבעיה הרפואית ולטפל בה במידת האפשר. לאחר מכן ניתן לשלב טיפולים משלימים בכדי להפחית מעוצמת הכאב.

הנה כמה טיפולים ברפואה משלימה שיכולים לסייע לכם עם כאבי הגב:

 

כירופרקטיקה

הטיפול הכירופרקטי פותח בארה"ב בסוף המאה ה-19. מטרת הטיפול היא לזהות ולתקן הפרעות תפקודיות שמקורן בחוליות עמוד השדרה, בשלד ובמפרקים הגדולים. משמעות המילה כירופרקטיקה ביוונית היא שימוש ביד, וכמו השם, הטיפול כולל הפעלה ידנית ממוקדת ומהירה של מפרקי עמוד השדרה.

הטיפול מתאים לסובלים מכאבי גב, עקמת, פריצות דיסק ועוד, אבל גם מסייע לטיפול באזורים נוספים בגוף ומקל על כאבי שרירים או כאבים הנובעים מבעיות יציבה.

 

דיקור סיני

דיקור סיני כבר נבדק בלא מעט מחקרים, ונמצא כי כאשר מדובר בכאב גב או צוואר הטיפול יכול להועיל. על פי הרפואה הסינית, ישנן על פני העור 365 נקודות דיקור, דרכן ניתן להעביר 12 קווים, שהם ערוצים (מרידיאינים) שלאורכם זורם 'כוח החיים' (צ'י).

זרימה זו הכרחית לתפקוד התקין של כל מערכות הגוף, לרבות עצבים וכלי דם העוברים במקביל לכל ערוץ. פריצת דיסק לדוגמה, גורמת לחסימה בזרימה של 'כוחות החיים' לאורך הערוץ. לכן, פתיחת החסימה בעזרת דיקור סיני תשפר את התפקודים הגופניים באזור החסום.

 

טווינא

הפירוש המילולי של טווינא, שיטה שהתפתחה בסין ומבוססת על שיטות סיניות עתיקות, הוא למשוך ולתפוס, והיא נחשבת לאחד מהטיפולים המשלימים היעילים ביותר לטיפול בכאבי גב. השיטה מבוססת על שילוב של לחיצות ותנועות עיסוי עדין המתבצעות באמצעות ידיו של המטפל כאשר המטופל שוכב על מיטת הטיפולים (או יושב על כסא) כשהוא בלבוש מלא.

המטפל מבצע לחיצות ותנועות לישה מהירות באמצעות אצבעותיו וכפות ידיו לאורך המרידיאנים שהם ערוצי האנרגיה שלנו. מטרת הטיפול היא לסייע ולהחזיר רקמות פגועות לפעילות תקינה באמצעות הזרמת דם ושחרור חסימות אנרגטיות. כדי שטיפול טווינא יצליח, צריך להקפיד על 4 עקרונות: הטיפול יארך מספיק זמן. הלחץ באצבעות שיופעל על גוף המטופל יהיה חזק מספיק. הלחץ המופעל יהיה עדין מספיק, והמטופל לא יחוש כאב.

———————-

נטלי גל שוינקלשטיין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות