אוכל

פלפל אדום מתוק: גם טעים גם בריא

פלפלים טובים למערכת החיסון, הם עשירים בוויטמינים, יש בהם נוגדי חמצון עשירים מה שמסייע לכלי הדם והלב, והם גם מסייעים בשמירה על בריאות הראייה והשיניים

בין אם אתם מטגנים אותם, ממלאים אותם או זורקים אותם לסלט, פלפלים הם חלק טעים מהרבה סוגים של ארוחות, והם גם מצוינים כנשנוש בריא המספק סיבים תזונתיים וויטמינים.

הצבע האדום העז של פלפל אדום מקורו בקרוטנואידים האדומים קפסנטין וקפסורובין, הפועלים כנוגדי חמצון. בנוסף על כך, מכיל הפלפל האדום גם קרוטנואידים כתומים: בטא-קרוטן, אלפא-קרוטן, בטא-קריפטוקסנטין ולוטאין.

לפני הכל, הפלפל האדום הוא פצצת ויטמין C. למען האמת, בפלפלים יש יותר ויטמין C מאשר בתפוזים. מבחינת מרכיבי התזונה, פלפל אדום הוא המקור הטוב ביותר לוויטמין C מבין כל הפירות והירקות, כשפלפל אדום בינוני אחד מכיל 230 מ"ג של ויטמין C. מספיק לאכול חצי פלפל אדום ביום כדי לקבל את מלוא מנת הוויטמין C היומית, נוגד החמצון היעיל, שגם מחזק ומאזן את מערכת החיסון.

——————-
קראו עוד – גם לפלפל החריף יתרונות בריאותיים ברורים
——————-

פלפל אדום הוא גם מקור משמעותי לבטא-קרוטן, המסייע בהפחתת הסיכון לסרטן וגם משמש כחומר מוצא לויטמין A החיוני לראייה, לשמירה על תפקוד מערכת החיסון, לשמירה על בריאות העור ועוד. בטא-קרוטן ידוע גם כתורם למניעת סרטן, וכנוגד חמצון משמעותי.

בתקופה שבה הקורונה עדיין נפוצה בעולם שלנו, הטיפול בחסינות שלנו חשוב יותר מאי פעם. הפלפלים מכילים כמות מוצקה של ויטמין A , הידוע כמסייע לחוזק המערכת החיסונית שלנו. מחקרים רבים הראו כי צריכת ויטמין A יכולה להגן עלינו מפני מחלות זיהומיות, אך הסיבה שעומדת מאחורי זה עדיין ניתנת לוויכוח. ויטמין A נדרש גם לבניית תאים חשובים הנלחמים במחלות זיהומיות.

פלפלים מתוקים בכמה צבעים | צילום: envato elements
פלפלים מתוקים בכמה צבעים | צילום: envato elements

הפלפל האדום עשיר גם בוויטמינים מקבוצת B ובמיוחד בויטמין B6 התורם להפחתת רמות ההומוציסטאין בדם, מה שיכול לסייע בהפחתת הסיכון לחלות כלי דם ולב. ויטמין B6 גם תורם לשיפור מצב הרוח ומסייע בהתגברות על מצב נפשי ירוד.

על פי דוח שפורסם בכתב העת World Journal of Psychiatry אלו המזונות שתורמים לשיפור מצב הרוח: אומגה 3, ברזל, מגנזיום, אשלגן, סלניום, תיאמין, ויטמין A , ויטמין B6, ויטמין B12, ויטמין C ואבץ. המקורות הצמחיים העשירים ביותר של אותם חומרים מזינים נגד דיכאון היו ירקות עליים כולל חסה, ירקות מצלבים ופלפלים.

פלפלים בכלל, הם מזון-על אנטי-דלקתי: פלפלים אדומים מכילים את הכמויות הגבוהות ביותר של בטא קרוטן, קוורצטין ולוטולין, על פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Food Science , נמצא כי לוטולין מנטרל רדיקלים חופשיים ומפחית דלקות.

פלפלים, כמו תפוחים, ירקות ופירות פריכים אחרים, הם מברשות השיניים של הטבע. המרקם שלהם עוזר לשפשף חלקיקי מזון וחיידקים והם עמוסים במים הממריצים את זרימת הרוק. הרוק הוא קריטי לבריאות השיניים מכיוון שהוא מפחית את ההשפעות המזיקות של חומצות ואנזימים התוקפים את השיניים.

הוא מצוין כנשנוש בין הארוחות מכיוון שהוא דל בקלוריות ועשיר בסיבים ובוויטמינים, נשנוש פלפל יכול לסייע בהפחתת תחושת הרעב בין הארוחות.

————————

גיא טווינה

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות