איכות חיים

אמבטיית הצמחים המושלמת – טיהור רוחני של הגוף והנפש

מרגיעה, נעימה ומיטיבה הן עם הגוף והן עם הנפש, אמבטיית צמחים מלטפת היא הדרך שלכם לערוך טקס היטהרות רוחני בלי לצאת מהבית

כולנו אוהבים לטבול באמבט אחרי יום ארוך ומתיש – בועות סבון, נרות ומוזיקה מרגיעה. אבל אם אתם רוצים לקחת את הטבילה שלכם צעד אחד קדימה, כדאי שתכירו את האיורוודה, הרפואה ההודית המסורתית, שתשדרג לכם גם את השהייה באמבט ותהפוך אותה לחוויה רוחנית, שתשפר את איכות השינה שלכם ותפיח בכם אנרגיה חדשה ועוררות נפשית ופיזית.

אמבטיה על פי שיטת האיורוודה הופכת את הרחצה לאמנות, על ידי הכנסת תמציות צמחים שניתן לשלב בקלות לתוך המים ועל ידי כך לתת לגוף שלכם את מה שהוא זקוק לו. לאמבטיות צמחים יש סגולות נהדרות והן תורמות בין השאר לשיפור החשק המיני, איכות השינה והפחתה בסטרס ובחרדה. הן גם מסוגלות לרפא טחורים, צינון ומערכת חיסונית חלשה.

אז איך מכינים את אמבט הצמחים המושלם? ראשית, חשוב להקפיד שאיזור הראש והפנים יבואו במגע עם מים קרים, משום שזה אזור שמייצר חום משמעותי, ומגע עם מים חמים עלול להעצים את החום האצור בראש וליצור חוסר איזון. שאר הגוף מעריך מגע במים חמים, שכן הם מחזקים ומטיבים איתו.

שנית, יש להתאים את תמצית הצמחים לפי המאפיינים הייחודיים לנו: המסורת האיורוודית מחלקת אותנו לשלושה סוגי טיפוסים, שעל פיהם נוכל לאפיין את תמצית הצמחים המתאימה ביותר לנו:

טיפוסי ואטה: לאנשי יסוד האוויר, בעלי מבנה גוף צר, מומלץ להשתמש בצמחים המחזקים את הגוף ומרגיעים את התודעה. חליטה של שתי כפות זרעי כוסברה, שתי כפות זרעי כמון ושורש ליקוריץ תעשה את העבודה. מומלץ לערבב עם שתי כפות של מי ורדים על מנת להפוך את האמבטיה לרכה ונעימה אף יותר.

איורוודה
ליטל סימון, מטפלת מוסמכת באיורוודה, ומנהלת בית הספר פראנהוודה. בימים אלה נפתח מסלול הלימודים הרב מערכתי. לפרטים לחצו כאן

טיפוסי פיטה: אנשי יסוד האש, הניחנים בתיאבון בריא וחילוף חומרים יעיל, יעריכו אמבט המשלב צמחי מרפא עם פרחים מיוחדים. תמצית פרחים של קלנדולה, ציפורני חתול, ורדים ויסמין, בכמות של חצי כוס עלי כותרת, תעשה את העבודה. מומלץ לשלב עם מנטה או כוסברה על מנת להביא לאפקט יעיל וחזק.

טיפוסי קאפה: לאנשי יסודות המים והאדמה, בעלי כח פיזי ומבנה גוף יציב, מומלץ לעשות אמבטיה פשוטה עם שלוש כפות חרדל טחון, כפית אבקת חילבה ושתי כפות אבקת נים. אמבטיה כזאת מתאימה מאוד לטיפוסים הדומיננטיים והיא תתרום רבות לאיזון הגוף והנפש.

אז בפעם הבאה שאתם מחליטים לפנק את עצמכם ולעשות אמבטיה, קחו השראה מהפילוסופיה ההודית העתיקה, וארגנו לעצמכם אמבטיית צמחים. הנפש שלכם תודה לכם על כך.

——————-

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות