איכות חיים

מנפצי המיתוסים – 9 פייק עובדות על כושר גופני שחשוב לדעת

כולם רוצים להיות בכושר, ולכל אחד יש רעיונות או "עובדות" חשובות שצבר בנושא. מתברר שיש לא מעט מיתוסים שקריים סביב הכושר הגופני, וכדאי מאוד שנדע

מזון אשר נאכל אחרי 19:00 בערב הופך אוטומטית לשומן? כמה שיותר כפיפות בטן יותר טוב? חלבון צריך לצרוך – והמון? הכירו את רשימת המיתוסים שראוי להפריך על אימונים וכושר גופני.

חלבון מוסיף המון

אנשים חושבים שכאשר הם מתאמנים, חשוב ואף הכרחי להגביר את צריכת החלבון, ואולם אם עוברים את כמות החלבון לו זקוק הגוף (בערך גרם וחצי לכל קילוגרם ממשקל הגוף) הגוף מעבד את עודף הקלוריות ממש כמו שהוא עושה עם עודף קלוריות משומן.

חלבונים או פחמימות?

אולי הנתון הבא יפתיע חלק מכם אך מקור האנרגיה הטוב ביותר עבור בניית שריר הוא דווקא פחמימות ולא חלבון.

 

אל תלכו – תרוצו

עוד מיתוס עתיק טוען כי הליכה פשוט לא יעילה כמו ריצה, ואם כבר יצאתם להתאמן בחדר הכושר או מחוץ לבית, עדיף שתרוצו. ובכן הדבר חוטא לאמת: הליכה מהירה בת כארבעים דקות מדי יום תאיץ את תהליך הירידה במשקל, תשרוף קלוריות ותפחית את סיכוי לחלות בשלל מחלות.

 

אכילה אחרי 19:00 הופכת את המזון לשומן – וואט וואט וואט?

ממתי לחילוף החומרים יש שעון? רמז: אין לו. ולכן, חשוב מאוד להקפיד ולאכול בתום האימון, גם אם מתאמנים בשעת לילה מאוחרת, וזאת על מנת לאפשר לגוף לבנות שרירים ולהתאושש גם בזמן המנוחה והשינה.

 

כפיפה, ועוד כפיפה, ועוד…

רוב האנשים מאמינים כי ככל שירבו בכפיפות בטן ויבצעו יותר מהן, כך יזכו מהר יותר בקוביות להן הם משתוקקים. ובכן, זוהי טעות גמורה והעובדות מראות אחרות לגמרי: אם קיימת שכבת שומן שמפרידה ביניכם לבין קוביות שרירי הבטן שלכם, אין שום משמעות למספר הכפיפות שתבצעו באימון. הפתרון טמון בשינוי הרגלי התזונה והתמדה בפעילות אירובית, ולא בביצוע מיליון כפיפות בטן בזו אחר זו.

 

אימון בבוקר הוא האימון הטוב והיעיל ביותר

ובכן, ההיפך הוא הנכון. מחקרים גילו כי דווקא אימוני כושר המתבצעים בשעות הערב המוקדמות הינם בעלי אפקטיביות רבה יותר, וזאת מכיוון שהגוף כבר קיבל מזון ושתייה והוא נמרץ ועירני יותר.

 

לא הזעת לא התאמנת

מיתוס עתיק יומין, זה הגורס כי אימון טוב ויעיל יתבטא בהזעה, הוא מופרך לחלוטין. מנגנון ההזעה נועד לצנן את הגוף ולכן, אם תבצעו את אותו האימון בקיץ או בחורף, בוודאי שלא תזיעו באופן שווה. משמע, רק הטמפרטורה היא זו שתקבע אם נזיע ואם לאו.

 

לא התאמנתם תקופה? השריר יהפוך לשומן

שריר, גם אם ממש יתאמץ ומאוד ירצה, לא יכול להפוך לשומן, וזאת מכיוון שמדובר בשתי רקמות שונות. הסירו דאגה מליבכם, גם אם לא תתאמנו משך תקופה ארוכה, השרירים שלכם לא יהפכו לשומן.

 

ריצה פוגעת בברכיים

ובכן, לא בהכרח. לפי מחקרים רבים, בכוחה של ריצה דווקא להגביר את צפיפות העצם ולמנוע בריחה של סידן, ולכן אין כל סיבה שתמנעו מעצמכם ריצה טובה.

———————-

קורין שבת

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות