אוכל

נקטרינה – הכי הרבה בריאות בכל ביס טעים

מדובר באחד מפירות הקיץ העסיסיים והאהובים ביותר: הנקטרינה מפוצצת בשלל מרכיבים בעלי תועלת בריאותית עצומה, ותורמת לבריאותנו במגוון דרכים טעימות

מקורו של עץ הנקטרינה בסין, ומשם הופץ בכל העולם. הוא עץ נשיר ממשפחת הוורדיים, המשפחה ששייכים אליה גם גם השזיפים, השקדים, המישמשים והדובדבנים. הנקטרינה היא זן של אפרסק וקרובה לו מאוד, וההבדל הבולט ביותר בין שני הפירות הללו הוא שקליפתה חלקה ונטולת פלומה. ולא, היא לא הכלאה של אפרסק ושזיף ולכינוי שלה בעבר, "אפרשזיף", אין על מה להתבסס. בישראל לבדה ישנו יבול שנתי של כ-40,000 טונות נקטרינה.

נקטרינה בריאה ולא משמינה – מצויינת לירידה במשקל

בנקטרינה קיימות תרכובות אשר נאבקות בתסמונת מטבולית, שאחת מתופעות הלוואי שלה הינה השמנה בטנית. הסיבים התזונתיים שבנקטרינה מסיסים ותורמים לירידה במשקל, כאשר הם ממירים למים חומר דמוי ג'לי הנמצא בהמעיים ומונע מהכולסטרול להיספג לתוך הדם. בנוסף, ולמרות שנקטרינה היא פרי מתוק וטעים, אין בה כמות רבה של קלוריות, פחמימות או שמונים.

 

עושה פלאים לבריאות ולמראה עור הפנים

ויטמין C, המצוי בכמות גדולה בנקטרינה, מסייע בשמירה על גוף חזק ובריא, ואף עוזר ומטפל בנזקים הנגרמים כתוצאה מחשיפה לקרני שמש ומונע קמטים וכתמים בעור.

 

שמירה על בריאות העין

נקטרינה מכילה כמויו גדולות של לוטאין (Lutein) וזקסטין (Zeaxanthin) שהינם פיגמנטים אשר נמצאים ברשתית העין, וצריכה שלהם מחזקת את הרשתית.

 

מפחיתה את רמת הכולסטרול

נקטרינה מהווה מקור עשיר לסיבים מסיסים, אשר עוזרים להפחית את רמת הכולסטרול בגוף. צריכה של 10 גרם סיבים ממיסים באופן יום-יומי תוריד משמעותיתי את רמת הכולסטרול בגוף.

 

נוגד חמצון חזק ויעיל

מספיקה נקטרינה אחת, לא גדולה במיוחד, על מנת לספק כ-10 אחוזים ממנת ויטמין C היומית לה זקוק גופנו. ויטמין זה הינו נוגד חמצון אשר מגן על מרכיבי התאים, דוגמת שומנים וחלבונים, מפני שלל פגעים ונזקים הנוצרים כתוצאה מרדיקליים חופשיים.

לסיכום, פירות הקיץ, על שלל סוגיהם, חיוניים לבריאות התקינה של הגוף ועדיפים על כל מזון מעובד אחר, אך לא רק בקיץ, אלא במהלך השנה כולה חשוב ומומלץ לצרוך פירות כחלק מהתזונה היומית והקבועה שלנו, רצוי לאכול פירות במצבם הטבעי ולהקפיד לאכול פירות מכל הצבעים והמינים, בפרט במציאות בה אורח החיים המערבי רווי במזונות ובמאכלים מעובדים אשר מזיקים לגופנו ולבריאותנו. הפכו את אכילת הפירות לעניין שבשגרה ובכלל זה דללו את כמויות המזון המעובד והוסיפו גם ירקות טריים וצבעוניים לכל ארוחה וארוחה. הגוף שלכם יודה לכם על כך.

———————–

רותם דוידס

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות