אוכל

זה שאתם בדיאטה, לא אומר שאתם בעונש

דיאטה לא צריכה להתנהל מתוך מצוקה ותחושת וויתור והפסד. שינוי הרגלי תזונה אמור וצריך להיעשות באהבה ובשלווה, כי רק כך ניתן להתמיד בהם לאורך זמן

עצרו רגע לחשוב, מה באמת דיאטה מסמלת עבורכם? ייתכן כי רובכם תענו את אותה התשובה העגומה – ויתור מוחלט על הנאות החיים.

לפיכך, עוד בטרם תשנו ולו הרגל אכילה אחד, כדאי ומומלץ בראש ובראשונה לשנות את הדרך בה אתם חושבים על דיאטה, מגדירים אותה וניגשים אליה. לפניכם מספר כללים סופר פשוטים שיהפכו את התהליך לקל, מהנה ונעים.

 

אל תשליכו לפח את מה שטעים לכם

ברוב המקרים, כאשר אנשים מחליטים שהם מתחילים תהליך של הרזייה, הם נוטים לבצע מין טקס קטן – השלכה לפח של הממתקים האהובים. טקס שיכול להיראות כשולי ובלתי חשוב עבור הצופה מהצד, אולם בעבורם מדובר באקט קשוח וקורע לב של פרידה מהרגל יום יומי אהוב, מנחם וטעים.

לכן, וותרו על הטקס הזה, ואל תזרקו לפח את הממתקים שאתם כל כך אוהבים אלא רק דללו מעט בכמות ואפשרו לעצמכם ליהנות מהם יום אחד בשבוע, כי כמו בכל דבר בחיים, האיזון הוא הדבר החשוב מכל, והימנעות ברוב המקרים תוליד געגוע כה עז ותחושת תסכול כה גדולה עד כי ייתכן שבאחד מן הימים לא תוכלו עוד להתאפק ותעוטו על מגירות המתוקים.

לכן חשוב שתאפשרו לעצמכם להתפנק על מאכל מתוק ואהוב באופן מדוד ומהו מדוד? ניתן להסתפק בחצי פרוסת עוגה, או בשני ביסים מחטיף אהוב. ועל אף שכך הורגלו לחשוב – ממש לא מוכרחים לגמור מהצלחת.

 

המעיטו בשתייה מתוקה – גם כזו הנחשבת לבריאה

לפעמים נדמה לנו שהפחתת המאכלים והמשקאות הרוויים בסוכר מספיקה לכשלעצמה להבטיח הורדה משמעותית במשקל. ואז אנו מחליפים את שתיית הקולה והמיצים המתוקים במיצי פירות טבעיים, מתוך הנחה כי אכילה ושתייה של פירות מזינה ובריאה עבורנו.

ובכן הדבר נכון ררק בחציו: פירות בהחלט הכרחיים וחיוניים לגופנו וצריכה מדודה שלהם במהלך תהליך ההרזיה חשובה ונחוצה. אך מיצי פירות מפוצצים בסוכר וחשוב לצרוך אותם בצורה מעוטה.

 

הקשיבו לגוף – אכלו רק כשאתם רעבים

אנשים שעוברים תהליך של הרזייה עלולים למצוא את עצמם כה נחושים לרזות ומהר, עד כי הם ״שוכחים״ לאכול. לעיתים מדובר בשיכחה אמיתית, אך לא פעם מדובר בהימנעות יזומה מאוכל על מנת לזרז את הורדת המשקל.

ושוב וכמו בכל דבר בחיים, הדגש הוא שמירה על איזון. אל תרעיבו את עצמכם כיוון שסביר להניח שהרעבה כזו לא תחזיק מעמד לאורך זמן ובסופו של דבר היא תכריע אתכם ותגרום לפרץ זלילה גדול שלאחריו תרגישו רע עם עצמכם (פיזית ונפשית) לכן היו קשובים לגוף והשתדלו לאכול רק כאשר אתם חשים בתחושת רעב.

 

מים מים ועוד קצת מים

הקפידו במהלך היום להסתובב בתיק עם בקבוק מים צוננים ולשתות ממנו בכל הזדמנות. מעבר לכך שמזג האוויר בחוץ לוהט, ושתיית מים מונעת התייבשות, היא מעודדת ומגבירה את תחושת המלאות.

 

נהלו מעקב ורשמו את הפעולות שנקטתם לטובת הרזיה

כדי להיווכח בתוצאות ולהעניק לעצמכם חיזוקים יום-יומיים, מומלץ כי תנהלו יומן הרזייה בו תעקבו אחר המזון שאתם אוכלים ושגרת האימונים שסיגלתם לעצמכם. מעקב זה יאפשר לכם להיווכח ולראות כמה יפה התקדמתם, וכמה אתם חזקים ומתמידים בהחלטתכם.

לסיכום, שינוי הרגלי האכילה וירידה במשקל יכול וצריך להיות תהליך קל, נעים ומהנה בו אתם מגלים כמה אתם טובים בקבלת החלטות ובהתמדה בהן. הורדה במשקל, אם רק תסגלו את הכללים הקטנים שצויינו, תהפוך למשימה פשוטה, כיפית ומתגמלת ביותר.

——————

רונן רוזנבלט ניר

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות