איכות חיים

שאלת מיליון הדולר: איזה סוג אימון שורף יותר שומן?

שנים רבות שלטה הדעה כי פעילות אירובית היא הפעילות האולטימטיבית להורדת מצבורי שומן מגופנו. אולם האמת שונה לגמרי

איזה ספורט שורף הכי הרבה שומן היא, ללא ספק, אחת מן השאלות הראשונות שנשאלות בטרם בחירת פעילות גופנית כחלק מתהליך הרזיה. זו שאלה שמטרידה לא מעט אנשים. לפניכם רשימה של אימוני הכושר הטובים ביותר – רק לבחור ולהתאמן.

אירובי או אנאירובי?

לפני הכל, חשוב להבין מספר עובדות חשובות: שריפת השומן בגוף מתחילה רק לאחר 40 דקות אימון אירובי בקירוב, ורק לאחר שהגוף שלנו סיים להשתמש במאגרי הגליקוגן (קלוריות מפחמימות).

עובדה נוספת היא כי פעילות אירובית נעשית ברובה בעצימות נמוכה והגוף מתאוששת ממנה במהירות ובפועל, כעבור שעה לערך, ישוב לפעילות מטבולית רגילה ויפסיק את פעולת שריפת הקלוריות הגבוהה.

ואולם פעילות אנאירובית, מצד שני, מתקיימת בעצימות גבוהה באופן משמעותי, ולכן ההתאוששות נמשכת לעיתים עד כיומיים שלמים מתום האימון. השפעתה המטבולית גבוהה יותר והגוף ישרוף קלוריות בקצב גבוה ביחס לשריפה בזמן מנוחה.

לפיכך ועל אף שהדבר ללא ספק מפתיע, אימון אנאירובי יעיל משמעותית לירידה במשקל ולשריפת קלוריות.

 

10 דקות ביום – קפיצה על* חבל

מדובר על אחד מן האימונים היעילים והזולים ביותר, שמסתכמים ברכישת חבל בלבד ואפילו לא צריך לצאת מן הבית. 10 דקות בודדות של קפיצה על חבל שורפות כ-200 קלוריות! מדובר באימון מדהים שמשפר את תפקוד הלב, מאיץ ומשפר את מערכת העיכול ועושה פלאים לגופנו. אל תחשבו על זה אפילו – הפכו את הקפיצה על חבל לשגרה.

עוד על קפיצה בחבל

 

ספינינג – אימון האימונים

חד משמעית – ספינינג עדיף על רכיבה רגילה. נכון שהוא אינו מעניק את חווית הרכיבה בחוץ: משב רוח, מרחבים ונופים פתוחים, אך הוא שורף פי 3 קלוריות מרכיבה רגילה. ולכן, אם כבר החלטתם לרכב במטרה לשרוף קלוריות, עשו זאת בסטודיו הקרוב לביתכם כשאתם מדוושים במלוא המרץ על אופני הספינינג 🙂

עוד על ספינינג

 

אימון TRX

מקורו של האימון המצוין הזה ביחידת העילית ״אריות הים״ של הצבא האמריקאי. היתרון המובהק של עבודה עם רצועות נמתחות הינו ההתמקדות והיכולת לעבוד ולשים דגש על חלקים ספציפיים בגוף. בנוסף לכל הטוב הזה, האימון משפר באופן משמעותי את סיבולת לב ריאה ואת המטבוליזם.

לסיכום, בחרו לעצמכם את האימון המועדף עליכם ותכננו שגרת אימונים המושתת ברובה על אימון אנאירובי אשר יזרזו את תהליך הירידה במשקל, ישרוף קלוריות רבות יותר גם בזמן מנוחה, וישפר פלאים את חיוניות ובריאות הגוף. בהצלחה!

—————–

קורין שבת

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות