אוכל

גם היום, הירוק ירוק מאוד וחשוב מאוד

עלים ירוקים זה בריא, זה חשוב, וזה גם מאוד טעים. תמצאו את העלה שהכי טעים לכם, ותוסיפו אותו היכן שתוכלו לתזונה שלכם. הגוף שלכם יודה לכם

האם אתם אוהבים לאכול עלים ירוקים? זה לא משנה אם מדובר בתרד או אולי עלי ארוגולה, או חסה רומית. באמת לא משנה מה אתם מעדיפים, זה חשוב לאכול מגוון של עלים ירוקים מדי שבוע, בכדי להבטיח שלא תפספסו את הוויטמינים והמינרלים העיקריים שלהם.

עונת הקיץ זו הזדמנות מעולה להוסיף אותם לתפריט, אם טרם עשיתם זאת. ויש המון סיבות, פרט לטעם, מדוע כדי לכלול בתפריט השבועי שלנו עלים ירוקים ככל שנוכל.

למה? כי, למשל, רמת הכולסטרול שלך יכולות לרדת – אכילת עלים ירוקים לצד מנת הארוחה שלכם, לא משנה אם היא בשרית או חלבית, עשויה לסייע בהורדת רמת הכולסטרול הרע, ה-LDL. בנוסף, הסיבים שבירקות עליים מסוימים כמו בעלי מנגולד למשל, יכולים לסייע במניעת ספיגת חלקי כולסטרול למחזור הדם על ידי הפרשתו באמצעות פסולת. מחקר שבדק אנשים שאכלו עלים ירוקים במשך חודשיים, הראה הפחתה משמעותית בכולסטרול הרע.

עלים ירוקים ישמרו על העיניים שלכם – ככל שצבע הירק ירוק כהה יותר, כך הוא מכיל יותר כלורופיל וגם יותר לוטאין – פיגמנט בצבע צהוב-כתום ממשפחת הקרטנואידים, שנמצא בירקות ופירות צהובים וירוקים. הלוטאין הוא אחד מנוגדי החמצון העיקריים בעין ויש לו תפקיד חשוב בשמירה על בריאותה.

הלוטאין גם סופג את גלי האור הכחול שנפלטים ממסכי הסמארטפון, הטלוויזיה, המחשב ועוד, והוא מנטרל רדיקלים חופשיים ומצליח לשמור על העיניים שלנו מגלי האור הקצרים שעלולים לפגוע בראייה ולזרז התפתחות של מחלות עיניים כמו ניוון מקולרי.

עלים ירוקים יכולים לסייע במניעת מחלות לב – וזה לא משנה אם יש לכם היסטוריה משפחתית של מחלות לב או שלא, אם אתם רוצים להפחית את הסיכון שלכם למחלות לב, אכילת ירקות עליים ירוקים יכולה להיות דרך מצוינת להפחתת הסיכון.

עלים ירוקים יכולים לסייע בהורדת לחץ הדם – אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה, מה שיכול להגביר את הסיכון שלכם ללקות בהתקף לב ושאר בעיות, הגדלת כמות העלים הירוקים שאתם אוכלים יכולה רק לעזור לכם. במחקר שפורסם ב- European Journal of Epidemiology , מצאו שלנבדקים שצרכו כמות גבוהה של ירקות עלים ירוקים, היה לחץ דם סיסטולי נמוך משמעותית מאלו שאכלו פחות ירקות מהסוג הזה.

כמובן שעלים ירוקים גם עשירים מאוד בכלורופיל – הרי ככל שהמזון ירוק יותר הוא מכיל יותר כלורופיל, החומר המפיק את האנרגיה בצמחים. הכלורופיל בגוף תורם ליצור תאי דם אדומים, משפר את זרימת הדם, מעלה את רמת הברזל ותורם גם לניקוי רעלים.

עלים ירוקים עשירים מאוד במינרלים כמו אשלגן, מגנזיום וסידן, שחשובים מאוד לתזונה היומיומית שלנו, במניעת אוסטופרוזיס, בשמירה על לחץ דם תקין ותפקוד תקין ובריא של הגוף.

עלים ירוקים גם עשירים בוויטמינים כמו חומצה פולית, ויטמין K וויטמין C, שמחזקים ומאזנים את מערכת החיסון, ומשמשים כנוגדי חימצון מעולים. הם מסייעים לניקוי רעלים מהגוף, ולכן נחשבים למונעי מחלות דלקתיות כרוניות.

מאוד חשוב לציין שאם אתם נוטלים מדללי דם, חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל לפני צריכת ירקות ירוקים, בגלל הנוכחות הגבוהה של ויטמין K בהם, שעלול לסתור את פעילות התרופה.

—————-

אסינה ענת ארדר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות