אוכל

עלי דפנה: לא מה שחשבתם

עלי דפנה הם תבלין ארומטי וידוע – אבל מסתבר שלא רק. יתרונותיהם הבריאותיהם עולים אפילו על יתרונותיהם כתבלין נותן טעם

בעלי הדפנה משתמשים כתבלין עבור מאכלים שונים, מבשר ועד דגים, והם נפלאים לצורך כבישת ירקות. אולם, עלי דפנה מצויינים גם כשהדבר נוגע לבריאות שלנו והם מסייעים במניעה ובהרחקת שלל בעיות ומחלות. לפניכם מספר יתרונות מדהימים של עלי הדפנה.

ער אציל (Laurus nobilis) הוא צמח ירוק, רב שנתי הגדל כעץ או כשיח, ומקור שמו הינו מן התלמוד. עליו המיובשים נקראים עלי דפנה, ומשמשים כתבלין וכתרופה עתיקה ונפלאה.

שומרים על בריאותו של הלב

בעלי הדפנה ניתן למצוא חוצמה קפאית ורוטין – תרכובות המקשיחות את דפנות הלב ומפחיתות את רמת הכלסטרול, העלול לגרום לשלל תחלואים וביניהם לשבץ או התקף לב.

 

טיפול בפצעים ובפטריות

מדובר בתרופה עתיקת יומין אשר מסייעת בטיפול בפצעים קשים ובצלקות. משחת עלי הדפנה מכילה אנטי-בקטריאליים ואנטי- מיקרוביאליים, אשר מסייעים בטיפול בפטריות וזיהומים.

 

נלחמים בתאים סרטניים

בכוחם של עלי הדפנה להשמיד תאים סרטניים וזאת בשל היותם עשירים בחומרים פיטו-מזינים וקטצ׳נים המהווים תרכובת אשר נלחמות ומתמודדות היטב עם הסרטן.

 

מניעת בעיות בקיבה

רמות גבוהות מדי של שתנן עלולות לגרום לבעיות דוגמת אבנים בכליות, דלקות בדרכי השתן ואף בעיות בקיבה, בכוחם של עלי הדפנה להפחית את רמות השתנן בגוף ולמנוע מחלות מסוג זה.

 

בשביל השלווה – תה עלי דפנה

עלי דפנה עושים פלאים במצבי חרדה ומתח ומומלץ מאוד לכל מי שסבול ממצבים אלה או לכל מי שחפץ בזמן של שלווה ורגיעה לשתות לפני השינה כוס תה חמימה מעלי דפנה.

 

טיפול והרגעת כאב

לעלי הדפנה ערכים אנטי-דלקתיים אשר עושים פלאים כשמדובר בהרגעת כאבים, החל מכאב ראש, נקע, בעיות מפרקים ועד דלקת פרקים. מומלץ למרוח משחת עלי דפנה על מקור הכאב ולאפשר לה להישאר על העור ולהיספג כחצי שעה.

 

נפלא לצינון וטיפול בגרון מגורה

עלי הדפנה מנקים את מערכת הנשימה שלנו, כאשר אנו חולים וחווים צינון אשר מקשה על נשימה תקינה, הכינו כוס מים רותחים בשילוב 5 עלי דפנה ולאחר שהנחנו למים להתקרר מעט יש לטבול בד במי עלי הדפנה הפושרים ולהניחו לזמן של רבע שעה על בית החזה.

 

מניעת סוכרת

שימוש יום יומי וקבוע בעלי הדפנה מפחית משמעותית את רמת הסוכר בדם, מוריד את רמת הכולסטרול ואף עוזר בעיבוד אינסולין באופן יעיל ותקין.

 

הקלה על תופעת עצירות וגזים

עלי דפנה עוזרים בזירוז פעולת מערכת העיכול ובסילוק פסולת ורעלים מהגוף. אם אתם סובלים מעצירות, מגזים או נפיחות בבטן, מומלץ כי תשתו כוס תה חמימה בשילוב עלי דפנה.

———————

עומר והב

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות